Mats-S
Hej!

Mina verandadörrar börjar efter 40+ se rätt slitna ut på paneldelen under glaset på den övre halvan. Fick en ide om att köpa nya 3-glasfönster och ersätta panelen med det på undre halvan. Det borde ju vara ganska lätt eftersom man säljer terassdörrar med glas även på nedre delen, för övrigt ser dom ju exakt likadana ut.

Jokern är väl stabiliteten så att dörren inte skevar ur vinkel, idag är det panel på utsidan och masonit på insidan.
Någon som gjort det här med lyckat resultat? Eventuella fällor?

Sliten vit verandadörr med glasad övre halva och panel på nedre halva, svagt öppnad, med röd fasad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit verandadörr med slät panel på den undre halvan och glas upptill, delvis öppnad mot en trädgård med buskar och gräs, trappsteg av betong syns i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild av verandadörr med glas, visar den nedre halvan med välanvänd panel, trädgård synlig utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mats-S
Bump :-)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.