Hej på er!

Köpt en gammal fritids stuga och aldrig tidigare ägt eller har erfarenhet om, och därför vill jag fråga er med kunskap.

Har 2 problem , jag börjar med första eftersom det är anledningen till det andra.

1. Upptäckte fuktskador under diskhon vilket orsakats av gammal och dålig vattenlås, jag tänkte ersätta det med en ny eftersom den ser väldigt sliten ut och en trasig på vissa ställen. Har hittat en ny på ClasOhlson men är ej säker dem kommer passa !

Går denna att ersätta med Det nya på bild?

Avloppsrör under diskhon med gammalt och trasigt vattenlås, orsakar läckage och fuktskador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenlås modell Prevex Smartloc C med två anslutningar, avsedd för diskhon. Bild från ClasOhlson som visar produktens design och utformning.
Skapa konto

2:a problemet är fuktskada under diskhon samt på högra sidan andra skåpet .
Fuktskadad bänkskiva under diskho med mörka fläckar och ruttna partier i gammal fritidsstuga.
Skapa konto

Har skrapat bort så mycket jag kunnat efter att denna bil togs, har även varit under husets grund för att titta och man ser tydigt att vatten runnit även nedanför grunden genom en smal springa. En balk var lite delvis rutten just under detta.

Vad bör jag göra ? vänta till det torkar helt och sen lägga nya skivor ovanför ? eller måste man bryta sönder allt och lägga nya, blir lite svårt göra det tror jag men om jag måste så får det bli så.

Tacksam för alla svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.