Är det någon som handlat på Fönsterfabriken AB i Stockholm? skulle vara bra och veta lite om kvalité leveranser mm -värkar ha ganska bra priser.

Är det ingen som handlat där?

Har beställt från dem. 3 week lev. tid och kom fram inom tid.

Helnöjd. Stabil och allting.

Dock var det mysko att vid order så kunde man bara välja vänsterhängd fönster. När jag ville ha högerhängd på en fönster kostade det typ 400 kr mer för det utan att han sa det i telefonen. De skickade ut en ny order där det framgick men de var fortfarande prisvärt så jag väntade snällt 3 week ;)

Jag har begärt en offert på ca 35 fönster till hela huset, få se vad det blir för prisskilnad mot Traryd som jag har pris på. vad är det för glas i dessa fönster Pilkington eller?

Våra Trarydfönster har glas från: PL-Glas AB. Typ: Optitherm SN (=3-glas). ;)

Funderar också på Fönsterfabriken.
Har dom alu fönster i 1,2 u-värde ?
Traryd rekommenderade 1,5 med argongas som tar ned det till 1,3 och "dom är så pass mycket billigare så skattebidraget på 10000:- för 1,2 i u värde är inte lönsamt." (har dock inte kollat priser på fönstrerna själv) jag inväntar en offert från Traryd också.

Ta en titt också på fönstren från den nya uppstickaren Orama i Lysekil. Sakkunniga i min omgivning ger dem högsta betyg.

http://www.orama.se/

har du handlat där? pratade med dom idag och fick en offert timmar senare! och till ett mycket bra pris dessutom , värkar lockande med underhållsfria fönster -särskillt när man kan få dom till ett lägre pris än målade träfönster!
fick även en referens här i Sundsvall där jag bor- det är ju en klar fördel om man kan titta på fönstren innan man köper dom.

Vi köpte grejor därifrån förra vintern. Fyra mindre fönster, alla med specialmått, plus ett verandaparti, totalt 8 meter manshög glasvägg plus en glasdörr. Totalpris 37 Kkr med moms och allt.

Orama rekomenderas varmt! Kvaliteten är tipptopp och bemötandet i Lysekil är suveränt. En MYCKET duktig kille hittade exakt rätta proportionerna för att verandans mellanliggande spröjs ska passa perfekt i sitt sammanhang. Leveransen kom punktligt som ett urverk.

Hej,

Är det fönsterfabriken i Odensala/ Märsta ni menar? Jag tycker att de har bra service och snygga fönster. Däremot klagade hantverkaren som skulle sätta i fönstren på att de var svåra att få i. Han tyckte inte att kvalitén var den bästa. Väl på plats är vi nöjda iallafall. Vi beställde ca 25 fönster för runt 80 000:- inklusive spröjs. Bra pris tycker jag, särskilt med tanke på att det var rätt stora fönster.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.