Har tittat runt lite och fastnat för Fiskarhedenvillan. Är det ngn som har några erfarenheter och går det att få totalentreprenad med dem?

Lizzardo
Jag håller på och bygger ett fiskarheden just nu och min erfarenhet än så länge är att de är mycket bra att göra med.
Själv bygger jag inte nyckelfärdigt utan har köpt grund, fullt färdigt utvändigt och t.o.m enklade väggar invändigt genom dem.

Men det är inga problem att köpa nyckelfärdigt genom dem, prata med ditt lokala ombud.
Som med allt annat gäller det dock att kolla upp de firmor de rekommenderar/anlitar då de är lokala förmågor.

Jag köpte stomresningen av dom resten tog jag hjälp med firmor hemomkring det funka klockrent är mycket nöjd med Fiskarheden/Orren

Min uppfattning efter att ha träffat dem är att det känns lite "rörigt" att bygga nyckelfärdigt med dem jämfört med andra leverantörer. Det känns som att de vänder sig mer mot dem som tänkt att göra len del själva, framförallt om priset fortsatt ska förbli lägre gentemot andra.

Har varit i kontakt med Fiskarhedenvillan o säljaren sa själva att de inte var superintresserade av totalentreprenad utan helst bara sälja byggsatser. Har kompis som byggt Fiskarh med lite hjälp av dem o är supernöjd.

Vi håller i ögonblicket på att bygga med Fiskarheden och vi är inte supernöjda. Vi får kanske lite skylla oss själva att vi inte lusläste ritningen innan vi godkände den och litade på att säljaren kunde sina saker :S. Men bygget är ju fortfarande en pågående process och vi ska ge dem flera chanser att rätta sina felleveranser, löften mm men mitt råd är att om ni ska bygga med dem så håll råkoll på vad ni godkänner och skriv ner allt "extra" ni vill att säljaren ska kolla upp på de ritningar som ni sedan har gemensam kopia på.

/M

Mikael_L
FordPrefect skrev:
... men mitt råd är att om ni ska bygga med dem så håll råkoll på vad ni godkänner och skriv ner allt "extra" ni vill att säljaren ska kolla upp på de ritningar som ni sedan har gemensam kopia på.

/M
Detta är väl förvisso ett råd man ska ta till sig oavsett vilken husleverantör man har att göra med. :)

Så sant! :D

Ville bara säga det att Fiskarhedenvillan har gått in och löst de problem vi hade och det rätt omgående faktiskt. Det kommer säkert bli fler diskussioner men de verkar i alla fall bry sig om deras kunder. Känns skönt då vi valde dem efter att ha läst mycket här och på andra sidor på nätet när vi valde hustillverkare.

/M

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.