Byggahus.se

Erfarenheter Bosch GRO 12V-35 slipmaskin

1. Z
    Husspekulant · Uppland · 1 336 inlägg

ZipLock

Husspekulant
    Jag har precis bytt ut min nätanslutna Dremel mot en Bosch GRO 12V-35. Tyvärr är jag inte speciellt nöjd. Det är naturligtvis skönt att slippa sladd, men maskinen känns lite klumpig och tung.

Den låter också förvånansvärt mycket.

Jag använder den mest med kap- eller slipskiva på spindel och den verkar fruktansvärt känslig för obalans, vilket Dremeln inte var.

Någon som har en likadan och kan komma med era erfarenheter?

http://www.powertoolworld.co.uk/bosch-gro-10-8-v-li-rotary-tool-body-only

• Laddar…
  2. C
    Medlem · - · 84 inlägg

ConnyK

Medlem
    Jag är väldigt nöjd med min GRO 10.8V-LI och använder den mycket
    När man kör med Dremel EZ speedclic tillbehör känner jag inte av några vibrationer, kör man med kina tillbehör då vibrerar den lite (kanske inte så konstigt :) ).

Jämför man med det jag var van vi innan (lågpris med sladd) så är denna ett jättelyft och den är stark och relativt tyst.
    Den käkar batteri men det är ju bara att ha ett extra 2,5A redo :)

3. Z
    Husspekulant · Uppland · 1 336 inlägg

ZipLock

Husspekulant
    Jag har både dyra originalprylar och billigt från Kina, men det konstiga är att jag upplever Bosch:en som så väldigt mycket känsligare än Dremeln.

4. R
    Självbyggare · Stockholm · 7 854 inlägg

Robert-san01

Självbyggare
    Någon fler som samlat på sig erfarenheter av GRO?

Funderar på att byta ut Dremeln med batteri mot en GRO så jag slipper vänta 3h på att ladda batteriet. :(

5. bulleribock
    Medlem · 518 inlägg
    Bumpar den här....

Jag har en krysslaser med 12v bosch batteri.

Jag funderar på om jag ska köpa en dremmel batterigrunka eller en bosch kopia?
    Jag har idag en 230V dremmel, men önskar en batterivariant.

Bosch gör i mina ögon de bästa kopiorna av handhållna maskiner så jag tänkte att den kunde vara en maskin då jag har lasern och vinkelslip på 12V från Bosch

6. C
    Medlem · - · 84 inlägg

ConnyK

Medlem
    Jag har inte använt någon Dremel men de tillbehören jag har testat har passat på Bosch'en, det kanske inte är så mycket kopia även om de inte är exakt lika :)
    Såg ett inlägg här på forumet och hittat på Wiki "Dremel är sedan 1993 ett varumärke ägt av Robert Bosch GmbH"

• Laddar…
  7. P
    Medlem · 123 inlägg

P-G H

Medlem
    Jag har bytt ut alla mina sladdlösa maskiner till Bosch blå 12v serie. Dom räcker gott och väl till för mina behov.
    Använder dom hela tiden, och blir mer och mer övertygad om att det var rätt beslut för mig. Har kunnat konstatera att dom klarar nästan allt mina tidigare maskiner gjorde, undantaget är ju naturligtvis riktigt grova skruvar. Jag byggde altan i somras med golv och takåsar av limträbalk 50x180, och skruvade ihop det med vanlig träskruv 6x100. Inga som helst problem för den lilla mutterknackaren. Visst, har man bara 2 amp. batterier så kroknar dom rätt fort av skruvar i den dimensionen, men jag har köpt till både 3 och 4 amp. batterier. Och maskinerna är ju så lätta att hantera och smidiga i formatet!
    Så jag kan varmt rekommendera Bosch blå 12v serie för hemmasnickaren, jag bytte till dom och har inte ångrat mig en sekund!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.