Hornbach sålde den via eBay.de tidigare i somras; vad frakten gick på är oklart men antagligen runt en tusenlapp? Jula gör en ganska bra vinst.

https://www.ebay.de/itm/405728702183

Men hur bra själva maskinen håller är okänt; slangen mellan delarna är ju mycket sannolikt den svagaste länken…
 
Finns för 12.990 på Bauhaus

Förpackningar av Midea portabel luftkonditionering på hylla i butik, pris 12.990 kr visas i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Och på Hornbach/eBay så kostade den 789€ innan den sålde slut - så runt 10.000 med frakt till Sverige
 
  • Gilla
psonander
  • Laddar…
C
Ursäkta OT, men snygg svenska - "med ingen fast installation"... 🤬
 
D Dortmunder DAB skrev:
Finns för 12.990 på Bauhaus

[bild]


Och på Hornbach/eBay så kostade den 789€ innan den sålde slut - så runt 10.000 med frakt till Sverige
Vilket bauhaus är detta? Den verkar inte finnas på deras hemsida...
 
J john1988 skrev:
Vilket bauhaus är detta? Den verkar inte finnas på deras hemsida...
Var i Norrköping igår och de visste ingenting om den
 
  • Gilla
john1988
  • Laddar…
psonander psonander skrev:
Var i Norrköping igår och de visste ingenting om den
Pratade med deras kundtjänst som sade att den inte fanns någonstans och att informationen måste vara fel.
 
Googlade på bauhausbutiker i Stockholmsområdet. Barkarby hade samma golv som på bilden ovan. Åkte dit. Den fanns, precis vid kassan. Sanslöst att deras kundservice sade att den inte fanns och insisterade på att bilden måste vara gammal. Och att man inte kunde få direktnummer till butiken för att fråga.

Nåväl. Nu ligger den i bilen och jag får väl återkomma med rapport.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
J john1988 skrev:
Googlade på bauhausbutiker i Stockholmsområdet. Barkarby hade samma golv som på bilden ovan. Åkte dit. Den fanns, precis vid kassan. Sanslöst att deras kundservice sade att den inte fanns och insisterade på att bilden måste vara gammal. Och att man inte kunde få direktnummer till butiken för att fråga.

Nåväl. Nu ligger den i bilen och jag får väl återkomma med rapport.
Ledsen; första arbetsveckan så hade dåligt med tid att titta in här. Mycket riktigt såg jag den av en slump vid kassan på Bauhaus Järfälla/Barkarby.

Mvh
 
Rätt dyr produkt och en fast installerad som troligen är ”bättre” borde ni väl hitta till ett bättre pris.
Eller köps den för att kunna flytta runt bland rum/bostäder ?
Vet inte vad det är för anslutningar men tveksamt om kopplingarna håller tätt efter x antal isär/ihopsättningar
 
C Comfort Thomas skrev:
Rätt dyr produkt och en fast installerad som troligen är ”bättre” borde ni väl hitta till ett bättre pris.
Eller köps den för att kunna flytta runt bland rum/bostäder ?
Vet inte vad det är för anslutningar men tveksamt om kopplingarna håller tätt efter x antal isär/ihopsättningar
I mitt fall handlar det om att jag bor i bostadsrätt där man inte får installera en fast.

Den går inte att koppla isär.
 
tommib
Jag tror att många köper en sådan för att man kan ta med den hem och få igång den direkt. Dessutom, som john1988 skriver, så får många inte installera saker fast. Det är nog för många också bekvämt att kunna plocka bort den när den inte behövs. Det är trots allt bara typ två månader om året som det är problematiskt varmt i Sverige.

En nackdel är just att den inte går att koppla isär utan är lite otymplig. Jag har funderat många gånger på varför det inte finns kylanläggningar med vatten mellan delarna som får kopplas ihop och isär av vem som helst. Troligen har det att göra med att fasövergången är så effektiv i att kyla/värma så att det blir en annan liga på apparaterna jämfört med vatten.
 
Trodde det var en modell som hade snabbkopplingar .
 
C Comfort Thomas skrev:
Rätt dyr produkt och en fast installerad som troligen är ”bättre” borde ni väl hitta till ett bättre pris.
Eller köps den för att kunna flytta runt bland rum/bostäder ?
Vet inte vad det är för anslutningar men tveksamt om kopplingarna håller tätt efter x antal isär/ihopsättningar
Blir säkert dyrare än en ”vanlig” men vet inte hur mycket då du slipper betala för installationen. Sen har inte alla någon vägg att hänga innerdelen på och det finns inte så många golvmodeller.
 
tommib
C Comfort Thomas skrev:
Trodde det var en modell som hade snabbkopplingar .
Jag tror inte att det existerar någon klimatanläggning med snabbkopplingar som är gjorda för att koppla i och ur flera gånger. Det kommer alltid läcka lite ur sådana kopplingar vilket både medför läckage av köldmedium och att luft kommer in i kylkretsen.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.