Är det någon som har erfarenhet av "låga" vägguttag som de i länken nedan? Visst, man måste ha en specialdosa, men det är inget problem eftersom hela väggen byggs ny.
http://www.elbutik.se/product.html/elko-plus-2-vags-vagguttag-jordat-lagt?category_id=476
http://www.elbutik.se/product.html/elko-plus-2-vags-vagguttag-jordat-lagt?category_id=476
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
Jepp, dock ej av ELKO Plus utan av ELJO Exxact. Stämmer bra att det behövs en dosa som är oval och kallas för 1,5-dosa. Byggs det nytt så är det ju inget problem.
//Patrik
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
Ja och min kund blev nöjd också. När det kommer till Exxact så bygger ett lågt uttag 12mm istället för 22 mm som är standrard. Dessutom går det att sätta olika ramar (vanlig vit, svart, transparant där man kan ex. klippa ur tapet och sätta i ramen, glas osv.) för att matcha olika typer av rum och väggfärger.
Nej, jag kan inte se att det finns några nackdelar. Det skulle möjligtvis vara att man måste köpa speciella dosor.
//Patrik
Nej, jag kan inte se att det finns några nackdelar. Det skulle möjligtvis vara att man måste köpa speciella dosor.
//Patrik
Glöm inte att man även måste köpa sig en ny omgång med hole in one magneter till den dosan, jag bygger nytt hus nu och har satt dessa dosor i hela huset. Då är ju 500:- för magneteten ganska överkomligt.
Produkter som diskuteras: "hole in one"
Hole-in-One
Hole In One underlättar arbetet med att montera plattor och paneler över el- och VVS-dosor genom sitt patenterade magnetsöksystem. Systemet är designat för att göra det enklare att hitta och montera dolda el- och VVS-dosor, och är särskilt
Läs mer
Sen kan man ju även fundera på hur många ggr man använder båda uttagen, annars kan man göra som jag gjort och satt 1-vägsuttag, med vit glasram, skitsnygt och än så länge har jag aldrig behövt mer än 1 brunn.
(Jo, självklart så har jag fler brunnar bakom tv och dyligt men de syns ju ändå inte.
(Jo, självklart så har jag fler brunnar bakom tv och dyligt men de syns ju ändå inte.
Jag har ett par sådana, ser ingen större mening att spara in dom där 10mm i höjd, däremot har jag mängder med uttag med 1 schuko och 2 EU-uttag i, separat tändnig där den ena styrs via Y-bel som all fönsterbel är kopplad till
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
Produkter som diskuteras: "gipsskruvare"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer