Jepp, dock ej av ELKO Plus utan av ELJO Exxact. Stämmer bra att det behövs en dosa som är oval och kallas för 1,5-dosa. Byggs det nytt så är det ju inget problem.

//Patrik

Okej, är du nöjd? Inga nackdelar som man inte tänker på innan?

Ja och min kund blev nöjd också. När det kommer till Exxact så bygger ett lågt uttag 12mm istället för 22 mm som är standrard. Dessutom går det att sätta olika ramar (vanlig vit, svart, transparant där man kan ex. klippa ur tapet och sätta i ramen, glas osv.) för att matcha olika typer av rum och väggfärger.

Nej, jag kan inte se att det finns några nackdelar. Det skulle möjligtvis vara att man måste köpa speciella dosor.

//Patrik

Glöm inte att man även måste köpa sig en ny omgång med hole in one magneter till den dosan, jag bygger nytt hus nu och har satt dessa dosor i hela huset. Då är ju 500:- för magneteten ganska överkomligt.

Sen kan man ju även fundera på hur många ggr man använder båda uttagen, annars kan man göra som jag gjort och satt 1-vägsuttag, med vit glasram, skitsnygt och än så länge har jag aldrig behövt mer än 1 brunn.

(Jo, självklart så har jag fler brunnar bakom tv och dyligt men de syns ju ändå inte.

Jag har ett par sådana, ser ingen större mening att spara in dom där 10mm i höjd, däremot har jag mängder med uttag med 1 schuko och 2 EU-uttag i, separat tändnig där den ena styrs via Y-bel som all fönsterbel är kopplad till

Enda nackdelen som jag kan se det är att det blir dyrare och jobbigare (inte nämnvärt för elektrikern, men snickaren brukar gnälla lite :rolleyes:)

Var hittar man en dosfräs som grejjar det där hålet?:)

EyEr0n skrev:
Var hittar man en dosfräs som grejjar det där hålet?:)
T70 med glapp chuck ;)

• Gilla
Kjol
  • Laddar…
Rrrrr skrev:
Enda nackdelen som jag kan se det är att det blir dyrare och jobbigare (inte nämnvärt för elektrikern, men snickaren brukar gnälla lite :rolleyes:)
Framförallt vid dubbeldosor så gnälls det oerhört mycket! Där utropas t.o.m. hot av div. slag. :D

Rrrrr skrev:
Jo men snickare är ju rätt gnälliga överlag tycker jag mig ha märkt här på forumet ;) så det blir ju ingen större skillnad ändå då ;)

• Gilla
Kjol
  • Laddar…
Ytterst sällan jag springer på gnälliga snickare, gnälliga gipsskruvare är desto vanligare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.