Byggahus.se

Erfarenheter av Borohus?

1. F
    Medlem Nivå 2
    Hej, jag ska bygga med Borohus i Linköping. Är det någon som har några erfarenheter av dessa hus?

2. F
    Medlem Nivå 2

Re: Erfarenheter av Borohus?

Är det verklingen ingen på detta eminenta forum som kan dela med sig med lite erfarenheter om Borohus?

3. S
    Medlem Nivå 4

Hej.

Jag har byggt med BoroHus. Jag köpte materialsats inkl stommontering.
    Resten skötte jag själv.

Inga som helst problem med BoroHus utan jag är nöjd. Lite småproblem är det alltid vid husbygge men viljan att lösa detta från Borohus sida var det inga problem med.

Strulade en del med Stommonteringen men annars kan jag rekommendera Borohus.
    Bra kvalitet på deras grejer. Jag buggde Södermanland 220.

//

4. Mastma
    Medlem Nivå 4

Hejsan

Ska träffa Borohus i morron och se om det är nått intressant för oss. Ska kolla på deras Borobas hus, 1 1/2 plan. Men det är ju kul att höra bra saker om en husfirma mna funderar på. :D

5. F
    Medlem Nivå 2

Hur gick det? Blir det nåt Borobygge för din del?

6. B
    Medlem Nivå 2

Vi har köpt ett borohus, av säljaren i Höllviken i Skåne. Inga problem än så länge, kort leveranstid, huset kommer den 18/12 sedan har ju de gjort sitt och det är byggfirman som vi får bråka med om det är något.

7. Mastma
    Medlem Nivå 4

Nä det kommer inte att bli borohus, jag skulle få en offert och den har inte kommit ännu så jag var kanske inte så intressant som kund. Så det får bli annan leverantör

8. L
    Medlem Nivå 1

Vi har sett ett hus på Husknuten i GBG, rymd 161, som var jättetrevligt! Säljaren i GBG har inte varit jätteangelägen. Tappar man intresset! :p

9. H
    Medlem Nivå 1

Hej!
    Tittade också på Borohus i GBG (Husknuten)... Jag har aldrig upplevt en sämre "serviecmindedness" av några försäljare överhuvudtaget. De bara stod i vägen och rökte (!) inuti visningshusen, blåste röken direkt i ansiktet på alla som kom in i huset och tittade nedlåtande på folk. No way jag skulle köpa ett hus från dem om de inte en bryr sig om att informera intressenter på ett kompetent sätt före köpet. Undrar hur de bemöter en när man väl har skrivt på kontraktet?!?
    /Kristina

10. F
    Medlem Nivå 2

Hmmm, det där lät ju inge vidare... Man får hoppas att säljaren i Linköping har mer vett och är trevligare än det du beskriver...

11. B
    Medlem Nivå 2

Döm inte huset pga säljaren, vår säljare har vart kanon, i fredags låg det ett brev med ett julkort och två biljetter till en julgala från dem så visst finns det säljare som bryr sig. Handlade tråden om Borohus eller säljorganisationen? Jag upplever borohus som väldigt prisvärda och de håller en hög standard, korta leveranstider har de också. Skulle däremot säljaren vara otrevlig skulle jag inte handla av dem men där ska man nog bilda sig en egen uppfattning. Vi tittade på andra hus och de hade trevliga säljare, tyvärr ljög de kunderna rätt i ansiktet och de fick en massa problem med inflyttningsdatum mm. Slutsats, bilda er en egen uppfattning och tro inte på allt de lovar, kräv referenser och var noga med leverens och inflyttningsdatum, vissa har 12-14 mån lev. tid.

12. J
    Medlem Nivå 1

Vi har haft liknande erfarenhet av den säljare som sitter i "rymd" av Borohus på Husknuten. >:(Men går man till "Halland 130" som ligger bredvid så finns där en annan säljare som är supertrevlig! :) Så vi rekommenderar att man går dit istället, även om man är intresserad av rymd-huset!

Borohus är nu en av våra favoriter, men var tidigare bortsorterat! Där ser man hur viktigt det är att träffa rätt säljare.

//Johan och Cissi

13. R
    Medlem Nivå 1

Hej !
    Håller på och bygger Borohus utanför Norrköping. Har köpt "nyckelfärdigt". Räknar med att flytta in 1/5.
    Valde Boro efter en lång och omfattande valprocess som visade att vi fick störst hus, högsta standarden mm för den summa vi har att röra oss med.
    Nåt särskilt du vill veta ?
    Hälsn.
    GJ

14. H
    Medlem Nivå 1

Hej!
    Något jag tycker man borde veta är att Borohus har exakt samma väggkonstruktioner etc. som Västkuststygan (VKS). Byggt i samma fabrik, av samma handverkare. Så alla som klagar på att VKS har dålig kvalité... Då gäller exakt samma för Borohus! Det skiljer precis ingenting! (Förutom modellerna...)
    Jag vill dock inte lägga någon absolut värdering i det personligen eftersom alla själva får avgöra sånt. Det enda jag kan säga är att dessa två har samma kvalité, om det sedan är bra eller dåligt får ni fråga experterna om... ;)
    /Kristina

15. F
    Medlem Nivå 2

Vad bygger du för hus?