Hej alla,
Vill dela min erfarenhet med Velfac-fönster. Vi byggde 2013 och valde Velfac till hela huset (12 fönster). Nu har 6 av dessa utvecklat samma fel - gasläckage mellan rutorna med fula fläckar som resultat.
Specifikationer:
Velfac hänvisar endast till utgången 10-årsgaranti trots:
Vi har även Velfac i gästhuset (beställt 2016) och planerade installera i logen, men efter denna erfarenhet väljer vi annan leverantör.
Någon annan som upplevt liknande problem? Alternativt tips på bättre fönsterleverantörer?"
Vill dela min erfarenhet med Velfac-fönster. Vi byggde 2013 och valde Velfac till hela huset (12 fönster). Nu har 6 av dessa utvecklat samma fel - gasläckage mellan rutorna med fula fläckar som resultat.
Specifikationer:
- Installation: 2013
- Antal fönster: 12
- Defekta: 6 st
- Fel: Gasläckage mellan rutor
Velfac hänvisar endast till utgången 10-årsgaranti trots:
- 50% av fönstren är defekta
- Identiskt fel på alla
- Tydligt systematiskt tillverkningsfel
Vi har även Velfac i gästhuset (beställt 2016) och planerade installera i logen, men efter denna erfarenhet väljer vi annan leverantör.
Någon annan som upplevt liknande problem? Alternativt tips på bättre fönsterleverantörer?"
Hej, vi satte in Velfac 2014 och fick ett bytt 2023 pga av samma problem - det ser ut som om glaset är etsat på insidan. Nu ser vi samma problem på flera fönster och riskerar att "åka dit" på garantitiden 10 år. Man förväntar sig verklige bättre kvalitet. Har ni kommit vidare i ärendet?
Nej inte annu. Tack for Ditt svar. Vet faktiskt inte vad jag ska gora forutom att byta ut fonstren. MVH YlvaBjörn Uddenberg skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Erfarenhet av RAW eller Velfac skjutdörrar
Fönster & Dörrar -
Erfarenhet av polska fönster?
Fönster & Dörrar -
Vad finns det för erfarenheter av Naturdörren från Naturfönster här?
Fönster & Dörrar -
Velfac fönster, lackad furu eller aluminium ram?
Fönster & Dörrar -
Erfarenhet av Velfac alt. Preconalfönster?
Fönster & Dörrar