3 892 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Erfarenhet av "Bra hus" som leverantör?
Hej! Vi planerar att bygga ett trähus på landet och är intresserade av "Classic 167" från Bra hus.
Är det någon som har bra eller dåliga erfarenheter av den husleverantören?
Som alternativ är vi även inne på en mindre variant av "Kungsgården" från Ekefors hus. Har läst några positiva kommentarer från er ang den leverantören, men tar gärna emot fler erfarenheter.
mvh Evaxray
Är det någon som har bra eller dåliga erfarenheter av den husleverantören?
Som alternativ är vi även inne på en mindre variant av "Kungsgården" från Ekefors hus. Har läst några positiva kommentarer från er ang den leverantören, men tar gärna emot fler erfarenheter.
mvh Evaxray
Vi har byggt ett enplanshus från Brahus, Idyll 119, och har bara positiva erfarenheter. Vi gjorde en hel del förändringar och tillägg i planlösningen, ingenting var omöjligt, och vi har idag ett hus som vi är riktigt nöjda med. Min uppfattning är att de bygger rejäla trähus och jag kan absolut rekommendera dem. Vad vill du veta? 
En anledning till att vårt val föll på Brahus, efter ett par års jämföranden och lusläsandes av vad som ingick i leveransen från olika tillverkare, var att det vi prioriterade sammanföll med deras innehåll, 1. trähus i traditionell stil, 2. bergvärme, 3. isolerade inneväggar med osb-skivor utanpåpå gipsplattor, 4. vi ville kunna skräddarsy huset efter våra behov och idéer. Grundofferten för husen, inklusive två gjutna plattor, extra stort dubbelgarage samt gäststuga landade på 2,6. Sen att vi valde en hel del dyra tillägg, extra fönster samt plankgolv, pärlspont etc, vilket gjorde att priset drog iväg.. Mitt bästa råd är att ni sätter er och funderar igenom hur ni vill att samtliga rum ska se ut och är tydliga med vad ni vill ska ingå i offerten, det springer lätt iväg annars.. 
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Husleverantörer och hantverkare i Umeå? Tacksam för tips och erfarenheter!
Hustillverkare -
Finns det någon här på forumet som känner till husleverantören "Nyckelhus" i Uppsala,? Erfarenheter?
Hustillverkare -
Tips/erfarenhet från husleverantör för fritidshus i moduler för att bygga själv?
Hustillverkare