Är det något jag bör var medveten om jag väljer att såga ut för häll mellan två skåp i ett IKEA kök? Personalen ville inte ge mig någon rådgivning angående detta, eftersom det bryter garantin.

Fulkemisten
Min erfarenhet är att det bara är att såga på i IKEAs stommar och att modda stommar är något som de flesta som bygger kök måste göra. Garanti hit och dit...
Hade monterat stommarna på plats först och sågat ut uttaget för hällen sedan. Mät och markera. Använd sticksåg med nytt blad. Det ska ändå inte synas.

• Gilla
tttomten
  • Laddar…
Y yehor skrev:
Är det något jag bör var medveten om jag väljer att såga ut för häll mellan två skåp i ett IKEA kök? Personalen ville inte ge mig någon rådgivning angående detta, eftersom det bryter garantin.
VArför "mellan två skåp"?
Kan du inte flytta hällen, alternativt ändra skåpstorlekarna, så den hamnar över/i ett skåp?

Varför ska det måsta hamna i ett skåp, hällen är ju knappt tjockare än bänkskivan.

Förr med golvstående SPISAR är det mer självklart att det inte ska vara mellan två skåp

Protte

Det är inga som helst problem att såga ut för hällen i stommen. Jag har haft köksbutik tidigare och senast gjorde jag det när hällen var för stor för ett skåp. Som han skrev ovan. Montera upp skåpen ordentligt först och såga ut med sticksåg sedan.

Lycka till

Själva monterar vi Ballingslöv Wood, klart på onsdag. Se resultatet på:

https://nouw.com/husbyggarresan

Snailman
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
VArför "mellan två skåp"?
Kan du inte flytta hällen, alternativt ändra skåpstorlekarna, så den hamnar över/i ett skåp?
Vill inte sätta hällen i ett hörn.

prototypen prototypen skrev:
Varför ska det måsta hamna i ett skåp, hällen är ju knappt tjockare än bänkskivan.

Förr med golvstående SPISAR är det mer självklart att det inte ska vara mellan två skåp

Protte
Ska undersöka om att köpa en smal/tjock häll/bänkskiva

Inga problem att såga i stommarna. Köper du "Högklassig" står det t.om hur man gör i manualen :D

Illustration av en möbelmanual som visar hur man justerar och sågar i köksskåpsstommar enligt instruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
nikoman och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.