4 935 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Epoxy färg på garage golv
Gjöt golv i höstas i garaget tänkte måla med hagmans ep-v epoxy den ska vara tåligare än Biltemas(Biltema är hagmans enklaste epoxy har jag hört?) och räcker till mer yta per liter så blir inte jättestor prisskillnad?
Är det ok att slipa o måla golvet nu efter ett halvår el behöver det stå längre hört ett år nånstans? Låter ju länge?
Är det ok att slipa o måla golvet nu efter ett halvår el behöver det stå längre hört ett år nånstans? Låter ju länge?
Är i precis samma situation. Det ska vara torrt, man kan lägga en större plastbit på golvet för att se att det inte blir fuktigt under. Cementhuden skall slipas bort, sen damsugas ordentliget och vissa kör högtryckstvätt. Det tänkte jag göra. Sen skall det torka och vara plus ~12 grader på golvet när det målas.
Utan erfarenhet tror jag att underarbetet gör mycket för färgen som skall fästa och hålla. Dock inte bestämmt mig för biltema eller hagman.
Utan erfarenhet tror jag att underarbetet gör mycket för färgen som skall fästa och hålla. Dock inte bestämmt mig för biltema eller hagman.
Ok tack för svar! Hyr du slip el hur tänkte du göra? Man kan ju syratvätta med men då jag gjöt själv så skulle jag vilja slipa mitt för o fixa till lite snyggare. Räknade lite på färgen i höstas o det blir ca samma peng och EP-v färgen ska visst tåla lite mer. Ja som alltid med målning blir det ju aldrig bättre än underarbetet.
Jag har föröskt hyra denna veckan men alla är upptagna men det blir en model 450 (kan återkommer mer exact när jag vet).
Men tyngre maskin är bättre då de inte hoppar utan ligger stabilt. Men 50 kvm och privat person så va 450 en bra kompromiss. 1000kr/mm på diamant slip verktygen och 600kr för maskinen +moms. Och de räknar inte med att det skulle gå mer än 1mm men jag kan ju återkommer när jag vet.
Ytan är inte allt för grov så det borde gå rätt snabbt och smidigt att slipa och jag vill ha det slätt och fint.
Kommer börja med svarta klackar och ev gå över med blåa klackar som ska ge en fin yta.
Men tyngre maskin är bättre då de inte hoppar utan ligger stabilt. Men 50 kvm och privat person så va 450 en bra kompromiss. 1000kr/mm på diamant slip verktygen och 600kr för maskinen +moms. Och de räknar inte med att det skulle gå mer än 1mm men jag kan ju återkommer när jag vet.
Ytan är inte allt för grov så det borde gå rätt snabbt och smidigt att slipa och jag vill ha det slätt och fint.
Kommer börja med svarta klackar och ev gå över med blåa klackar som ska ge en fin yta.
Klicka här för att svara