Kan själv!
· Trelleborg
· 19 646 inlägg
Den angivelsen är för flera lager, så jag tror inte färgen fyller så väl. Dessutom blir färgen diffusionstät vid flera lager.
Jag köpte färg från Nils Malmgren via epoxibutiken och de var trevliga att ha att göra med. Jag tänkte också att färgen borde fylla ut ojämnheter men det gjorde den tyvärr inte.
Jag köpte färg från Nils Malmgren via epoxibutiken och de var trevliga att ha att göra med. Jag tänkte också att färgen borde fylla ut ojämnheter men det gjorde den tyvärr inte.
Ja, det är det ju. Dom har även en annan som man spacklar ut Samafloor BS96d. Ser dock rätt jobbig ut att jobba med och blir nog dyr.
Nej, jag får helt enkelt fylla och slipa dom mest irriterande märkena och sedan leva med det. Kommer ändåinte att synas när bilarna står där
Nej, jag får helt enkelt fylla och slipa dom mest irriterande märkena och sedan leva med det. Kommer ändåinte att synas när bilarna står där
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 646 inlägg
Jag kikade på Samatech när jag skulle göra mitt golv, såhär i efterhand kommer jag inte ihåg varför jag valde Nils Malmgren, skulle tro att det var kortare leveranstid och marginellt dyrare.
Jag spacklade med husfix, men jag fick det inte att sitta ordentligt så första gången jag ställde bilen där fick jag med mig fix+färg på de punkterna. Spacklade inte igen utan fyllde bara i med färg.
Störde mig lite i början på det, men såhär i efterhand så tänker jag knappt på det, kanske beror på att jag belamrat hela garaget
Jag spacklade med husfix, men jag fick det inte att sitta ordentligt så första gången jag ställde bilen där fick jag med mig fix+färg på de punkterna. Spacklade inte igen utan fyllde bara i med färg.
Störde mig lite i början på det, men såhär i efterhand så tänker jag knappt på det, kanske beror på att jag belamrat hela garaget
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Ser ut att vara en tjockfilmsfärg då skulle jag tro att den täcker det mesta av dom skadorna. Men som någon skrev så är den ej diffusionsöppen
Ok, är det ett dumt val med icke diffusunöppen färg? Vi har ett bra dränerande lager under plattan och isolering under betongen som bör brumsa diffusionen någotsånär. Men viss fukt riskerar det ju att bli ändå och att stänga in den riskerar att trycka loss färgen... Alla dessa svåra val
Kanske hålla mig till vattenglas trots allt.
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Nej det funkar att använda en vattenburen epoxi
Klicka här för att svara