Vi är inne i slutfas att beställa både kök och tvättstuga från Elgiganten och epoq. Nu började vi kolla lite recensioner och blev mörkrädda.

står i princip att allt från stommar till gångjärn är skit

vet inte hur vi ska göra nu.
Behöver därför få veta lite mer från er med erfarenhet

tack på förhand ❤️

Håller på att montera ett epoq-kök just nu.
Kan inte påstå att jag har nått att klaga på direkt, men så är det första köket jag monterar.
Det största felet var att ena bänksskivan var 30mm för lång, men jag kunde lösa det genom att flytta ett högskåp.
Är det kanske gamla recensioner du läst?
Gångjärnen skulle jag säga håller god kvalité, enkel montering och lätta att justera.
Deras klicksystem för montering av stommar är sjukt smidigt och går mycket fort att montera ihop, se bara till att allt sitter där det ska.
Jag provade att montera isär en stomme med hjälp av det medföljande verktyget, förmodligen gjorde jag fel för det slutade med att jag köpte en ny stomme.
Luckorna är för tidigt att säga något om, men hittills har jag inte hittat något fel.
Däremot skulle det vara önskvärt med lite högre finish på lacken i ändarna på täcksidorna.
I det stora hela är jag hittills nöjd!

Har haft ett Epoq kök i några år nu. Och kan inte klaga på nått

Vi satte in ett Epoq-kök (Allmo off-white) förra året och är väldigt nöjda med det!

Stommarna vi valde var den "vanliga" varianten som skruvas ihop, inte klick alltså, och jag tycker dom känns bra. Inget att invända på luckorna heller. Det är såklart inte absoluta toppklass på alla detaljer men det kan man inte heller förvänta sig med tanke på priset.

Gångjärn och skenor är från ett österrikiskt företag som heter Grass och dom fungerar väldigt bra dom med.

Var noggranna med monteringen och följ instruktionerna så kommer det bli jättebra!

Tack för alla som svarar. Känner mig lite bättre till mods men hör gärna från fler vad de tycker.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.