3 460 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Entréhus
Hej.
Ny på forumet!
Letar hus till en tomt jag äger sedan något år. Efter en del Google fick jag upp reklam på mina sociala medier för diverse tillverkare.
Har någon erfarenhet av Entréhus.se med fullständig info enligt nedan?
Enligt deras hemsida är dem kanske Sveriges billigaste och på deras Facebook verkar dem bygga en hel del. Fina hus dessutom.
De tar betalt först vid färdigställt hus, vilket gör mig lite frågande hur den ekonomin går ihop, sett till bolagets omsättning och bokslut.
Nästan obefintlig omsättning och dålig likviditet. Möjligtvis har de fått in någon extern finansiär, vad vet jag? Men jag blir ändå osäker.
/ Mattias
Leva bo & trivas AB
Org Nr 556937-9810
Ny på forumet!
Letar hus till en tomt jag äger sedan något år. Efter en del Google fick jag upp reklam på mina sociala medier för diverse tillverkare.
Enligt deras hemsida är dem kanske Sveriges billigaste och på deras Facebook verkar dem bygga en hel del. Fina hus dessutom.
De tar betalt först vid färdigställt hus, vilket gör mig lite frågande hur den ekonomin går ihop, sett till bolagets omsättning och bokslut.
Nästan obefintlig omsättning och dålig likviditet. Möjligtvis har de fått in någon extern finansiär, vad vet jag? Men jag blir ändå osäker.
/ Mattias
Leva bo & trivas AB
Org Nr 556937-9810
Moderator
· Stockholm
· 57 772 inlägg
Lite lustigt. När jag gick in på deras sida nu, så står det ett helt annat bolag. Googlar man på "Leva bo & trivas AB", så kommer man till entrehus, men texten som triggade google, är nu en annan,
Den gamla klassiska klyschan bör kanske gälla. ”Låter det för bra för att vara sant, är det för bra för att vara sant.”H hempularen skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 772 inlägg
Lite som en äldre släkting som skulle flytta från en 200 kvm villa till en lägenhet. Ca 6 - 7 mil flytt.
Fick in ett antal offerter via Offerta, och ville att även nedpackning skulle ingå.
Lägsta offerten var på 6 000 kr... Hon ringde firman och påpekade att även nedpackning skulle ingå. "Jasså, ja det hade vi ju missat, vi får lägga på 500 kr".
Det blev inte den firman...
Fick in ett antal offerter via Offerta, och ville att även nedpackning skulle ingå.
Lägsta offerten var på 6 000 kr... Hon ringde firman och påpekade att även nedpackning skulle ingå. "Jasså, ja det hade vi ju missat, vi får lägga på 500 kr".
Det blev inte den firman...
Undvik det företaget kan jag sägaM Mattias.Erlingmark skrev:Hej.
Ny på forumet!
/ Mattias
Leva bo & trivas AB
Org Nr 556937-9810
Om jag letade efter det billigaste huset jag kunde bygga med en husleverantör,skulle jag nog vända mig till Älvsbyhus. Där betalar du också först när huset är klart. De har funnits länge har lång track rekord och erfarenhet att bygga enkla hus.
Klicka här för att svara