L
Hej
Jag har en dubbelöppnande garagedörr i trä ungefär som denna:

garageport_miljo.jpg

Garaget är ett varmgarage men det känns kallt då jag lägger handen mot insidan garagedörren. Jag har tätat alla springor runtom med tätningslister, men vill nu ordna med någon slags isolering som klistras eller nitas fast utanpå insidan av dörren. Med "insidan" menar jag nu den sida som syns från insidan garaget, inte så att säga inuti själva dörren. Helst vill jag inte göra något så avancerat som att sätta en ram med isolering där, utan är mest ute efter att fästa någonting på båda dörrhalvornas insida in mot själva garaget. Det gör inget om det blir lite fult - hellre fult än kallt.

Fungerar det med självhäftande motorrumsisolering eller är jag helt ute och cyklar då?

Finns någonting annat t.ex. självhäftande plast eller dyligt som isolerar okej?

Redigerat:

Bästa svaret

Frigolitskivor/markskivor eller liknande. Skruvar med stor skalle och stora brickor. Lite fogskum i springorna emellan. Gummilist/manschett runt kanterna som tätar mot väggen och springor runt ytterkanten på respektive dörr.

L
S skogstomten skrev:
Frigolitskivor/markskivor eller liknande. Skruvar med stor skalle och stora brickor. Lite fogskum i springorna emellan. Gummilist/manschett runt kanterna som tätar mot väggen och springor runt ytterkanten på respektive dörr.
Tack för tipset! Det där hade jag aldrig kommit på själv. (Ja jag har noll koll på sånt här...)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.