Håller på och kopplar in en diskmaskin. Är endast lite konfunderad över det sista steget med avlopp. Om jag förstått det rätt verkar standard vara att man ska man "trä" avloppsslangen från diskmaskinen utanpå en utstickande "pip" på avloppet och fästa med slangklämma. De enda hål som finns i mitt avlopp är det ni ser på bilden.
Ska man köpa en extern "pip" och skruva på ett av hålen och trä diskmaskinsslangen ovanpå den. Eller finns det någon annan lösning baserat på det avlopp jag har. Finns det något namn för det jag söker, om jag måste köpa någonting, är jag tacksam för detta också.
Tack för alla svar och all hjälp.
Ska man köpa en extern "pip" och skruva på ett av hålen och trä diskmaskinsslangen ovanpå den. Eller finns det någon annan lösning baserat på det avlopp jag har. Finns det något namn för det jag söker, om jag måste köpa någonting, är jag tacksam för detta också.
Tack för alla svar och all hjälp.
Vad har du för vattenlås?
Visa bild på hela vattenlåset så kanske någon känner igen det!
Kan det vara detta?! 🤔🤔
https://sverigeblanco.se/produkt/vattenlas-till-diskbank/
Visa bild på hela vattenlåset så kanske någon känner igen det!
Kan det vara detta?! 🤔🤔
https://sverigeblanco.se/produkt/vattenlas-till-diskbank/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack! Det måste nästan vara den som du föreslog. Det ser exakt ut så, och diskhon är Blanco också. Ser inga märkningar tyvärr, men det är lite svårt att komma åt nere i skåpet.Krilleman skrev:
Men då borde det alltså vara en sådan "pip" som på ritningen som saknas. Jag kikade på skruvarna på gren-anslutningen och det verkar vara G25-gänga så antar att det bara är att köpa en sådan pip på bygghandeln plus en slangklämma?
Klicka här för att svara
