Hej!
Jag skriver nu mitt examensarbete i Teknisk design, och skulle behöva er hjälp. I arbetet fokuserar jag på energilagringsenheter ur ett industriellt designperspektiv, och jag tror att ni har värdefulla åsikter kring detta.
Jag skulle därför bli väldigt tacksam om ni ville ta er tid att svara på min enkät. Stort tack på förhand för er medverkan!
Vänliga hälsningar, Viktor Bygdén

Enkäten är anonym.

https://docs.google.com/forms/d/e/1...1l7-ndYFKZZACA5dToYGWd-DQ/viewform?usp=dialog

Vill du ha några kommentarer utöver enkäten?

Vilka målgrupper finns det?

Storleken beror väl på syftet med energilagringssystemet.
Just nu funderar nog många över små lagringssystem för att ”kapa” effekttopparna.

De som vill satsa stort på ny grön teknik är nog inte lika priskänsliga utan då är nog modern design viktigt.

Här på Byggahus.se borde kunna få svar från både villaägare och elektriker, skeptiker och fanatiker. 😉

• Gilla
Vikbyg
  • Laddar…
Jag avbröt detta då det var rena rappakaljan
definiera mycket stort tex
vilken typ av erfarenhet? arbetat med det eller en liten ficklampa
Meningslöst att fullfölja då parametrarna inte var / är definierade

returen returen skrev:
Jag avbröt detta då det var rena rappakaljan
definiera mycket stort tex
vilken typ av erfarenhet? arbetat med det eller en liten ficklampa
Meningslöst att fullfölja då parametrarna inte var / är definierade
Och ändå har väl ändå nån lektor kollat igenom arbetet, så långt…

Det kan väl va så att industridesignern vill veta om saker om storlek, vädertålighet, (kylning/uppvärmning?), etc medan hur många kW eller kWh som ”får plats” i respektive låda är av mindre betydelse industridesigner men viktigare för designern för kraftelektroniken.

Men visst, jag tycker också att enkäten skulle förtydligas genom att sätta riktiga värden eller sifferintervall att relatera till. Sen får väl TS översätta det till små eller stora lådor.

Lite OT… stor, liten eller lång...
Som en kollega sade i fikarummet när man diskuterade nån person, om han var lång? ”Nej , inte lång.”
Efter en stud säger kollegan, ungefär i min längd. Han var 1,95m. 😳 Inte lång, när visst...

• Gilla
Vikbyg
  • Laddar…
he
blackarrow blackarrow skrev:
Och ändå har väl ändå nån lektor kollat igenom arbetet, så långt…

Det kan väl va så att industridesignern vill veta om saker om storlek, vädertålighet, (kylning/uppvärmning?), etc medan hur många kW eller kWh som ”får plats” i respektive låda är av mindre betydelse industridesigner men viktigare för designern för kraftelektroniken.

Men visst, jag tycker också att enkäten skulle förtydligas genom att sätta riktiga värden eller sifferintervall att relatera till. Sen får väl TS översätta det till små eller stora lådor.

Lite OT… stor, liten eller lång...
Som en kollega sade i fikarummet när man diskuterade nån person, om han var lång? ”Nej , inte lång.”
Efter en stud säger kollegan, ungefär i min längd. Han var 1,95m. 😳 Inte lång, när visst...
head on!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.