Hej,
För ett tag sedan såg man ofta reklam för en färg som hette "Lady once" i inredningstidningarna (minns inte vem tillverkaren var, men det var ett känt märke) som bara behövde målas med en gång (täcker efter en strykning). Undrar om det är någon här som provat att måla med den, och om den motsvarade förväntningarna?
Binne

Har inte provat den, men målar man två gånger har man ju en chans att täcka misstagen från första strykningen. ;D
Den är väl dubbelt så dyr om jag minns rätt, så det enda (?) man vinner är att man slipper den andra strykningen 3 timmar senare. Med tanke på att det mesta jobbet är underarbete och maskering så känns "riskerna" större med en färg man bara stryker en gång.

Eller så är det bara jag som inte får det tillräckligt snyggt i första strykningen. ;)

Fast det var ju inte svar på din fråga, bara lite tankar kring målning....

Ok, dubbelt så dyr :( :(

Behöver inte göra så mkt underarbete för det är ny panel jag ska måla på. Har målat så mycket "noga och långsamt "på andra ställen att jag funderar på att måla med något snabbt och smidigt bara för att änligen bli klar med denna passage. Får se hur jag ska göra...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.