2 500 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Energywatch upphör att fungera vid årsskiftet
Hej,
Någon som har ett bra förslag på en färdig produkt motsvarande Vattenfalls Energywatch då den läggs ner vid årsskiftet, gärna med samma funktionalitet samt med möjlighet till integrering av brytare, fukt och temperaturmätare.
Kör parallellt med SONOFF med vad jag vet finns det inge möjlighet till att spara historik över temperatur och fukt på dessa.
Tacksam för alla förslag.
Någon som har ett bra förslag på en färdig produkt motsvarande Vattenfalls Energywatch då den läggs ner vid årsskiftet, gärna med samma funktionalitet samt med möjlighet till integrering av brytare, fukt och temperaturmätare.
Kör parallellt med SONOFF med vad jag vet finns det inge möjlighet till att spara historik över temperatur och fukt på dessa.
Tacksam för alla förslag.
Konstigt trodde jag skulle få någon reaktion på detta, men det kanske är som de säger då att ingen använder det längre.
Finns det då ingen vänlig själ här på forumet som har något ersättningsförslag ?
Finns det då ingen vänlig själ här på forumet som har något ersättningsförslag ?
Vi använder EW endast för elmätning, gillar att man kan se direkt i mobilen hur mycket poolvärmaren har gått tex.E etompau skrev:
Finns det någon annan enhet där man kan se enskilda förbrukare i en app?
Styrning har jag idag via Tellstick och diverse fristående wifi brytare, men mätningen tappar jag ju i och med att Energywatch försvinner samt även helheten, visst man kan köra med 433Mhz termometrar mot Tellstick men det slår ju inte wifi på tillförlitligheten,
Så det jag söker är en lösning för mätning av el samt fukt och temperatur helst över wifi eller annat säkert trådlöst protokoll.
Så det jag söker är en lösning för mätning av el samt fukt och temperatur helst över wifi eller annat säkert trådlöst protokoll.
Vi har fått ett halvårs respit nu.
https://www.vattenfall.se/kundservice/smarta-hem/
För er som är intresserade av framtiden verkar företaget bakom produkten kanske ha en möjlig fortsättning på lösningen efter den har lagts ner av Vattenfall.
Startade även en tråd på varmepumpsforum.
https://www.vattenfall.se/kundservice/smarta-hem/
För er som är intresserade av framtiden verkar företaget bakom produkten kanske ha en möjlig fortsättning på lösningen efter den har lagts ner av Vattenfall.
Startade även en tråd på varmepumpsforum.
Klicka här för att svara
