Hej,

Någon som har ett bra förslag på en färdig produkt motsvarande Vattenfalls Energywatch då den läggs ner vid årsskiftet, gärna med samma funktionalitet samt med möjlighet till integrering av brytare, fukt och temperaturmätare.
Kör parallellt med SONOFF med vad jag vet finns det inge möjlighet till att spara historik över temperatur och fukt på dessa.

Tacksam för alla förslag.

Konstigt trodde jag skulle få någon reaktion på detta, men det kanske är som de säger då att ingen använder det längre.
Finns det då ingen vänlig själ här på forumet som har något ersättningsförslag ?

Vad är det det primär du vill uppnå? Är det elmätning eller hemstyrning?
Det finns många grunkor på marknaden idag som erbjuder hemautomatiseringsfunktioner.

E etompau skrev:
Vad är det det primär du vill uppnå? Är det elmätning eller hemstyrning?
Det finns många grunkor på marknaden idag som erbjuder hemautomatiseringsfunktioner.
Vi använder EW endast för elmätning, gillar att man kan se direkt i mobilen hur mycket poolvärmaren har gått tex.

Finns det någon annan enhet där man kan se enskilda förbrukare i en app?

Styrning har jag idag via Tellstick och diverse fristående wifi brytare, men mätningen tappar jag ju i och med att Energywatch försvinner samt även helheten, visst man kan köra med 433Mhz termometrar mot Tellstick men det slår ju inte wifi på tillförlitligheten,
Så det jag söker är en lösning för mätning av el samt fukt och temperatur helst över wifi eller annat säkert trådlöst protokoll.

Z-wave

Vi har fått ett halvårs respit nu.

https://www.vattenfall.se/kundservice/smarta-hem/

För er som är intresserade av framtiden verkar företaget bakom produkten kanske ha en möjlig fortsättning på lösningen efter den har lagts ner av Vattenfall.

Startade även en tråd på varmepumpsforum.

Jag har två timers. Många har ju köpt detta och nu klipper de tjänsten bara. Borde få pengarna tillbaka, fick reklam om dessa bara för några månader sedan.

Man får pengarna tillbaks på prylar som är upp till 3 år gamla, är ju alltid lite plåster på såren.

• Gilla
Noseone
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.