Fönstren slipade och energiglasen levererade, men får olika svar åt vilket håll oxidskiktet ska sitta. Har vi någon som kan hjälpa till med korrekt svar?
 
I innersta bågen med oxidskiktet inåt mot mellanrummet mot det yttre glaset.
Jag förutsätter att det gäller 2-glas kopplade bågar.
 
-RB- -RB- skrev:
I innersta bågen med oxidskiktet inåt mot mellanrummet mot det yttre glaset.
Jag förutsätter att det gäller 2-glas kopplade bågar.
- Stämmer med 2-glas kopplade, och självklart innersta bågen. Men där har jag fått lite olika svar angående om oxidskiktet ska sitta in mot rummet eller mot ytterrutan.
- Så tack för svar!
 
Precis, skiktet mot mitten, hellst i innerbågen. Men när jag satt in energiglas där jag även haft mönstrat glas har det mönstrade fått sitta i innerbågen och energiglaset i ytterbågen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.