Det är tegel som spritputsats på utsidan.Saken är den att man "renoverade"husen 1989.Stora dela av renoveringen
gick till så att man behöll bottenvåningarna som byggdes 1961 ochså lyftes det på nya bostadsdelar uppåt(prefab)
Dels är det prblem skarven mellan gammalt och nytt..Och dom nya prefabväggarna undermåligt isolerade.Det fuskades även 1989.