3 752 läst ·
17 svar
4k läst
17 svar
Enbart varmt kallt i dusch
Sida 1 av 2
Hej!
Har precis fått en duschblandare från Hafa inkopplad av rörmokare men han kontrollerade inte vattnet innan han drog.
Det enda jag får ur duschen är tokhett eller iskallt vatten. Och det är ingenting där emellan (vatten kommer hela tiden men bara maxkallt eller maxvarmt).
Tog ut insatsen men ser inget uppenbart fel.
Vad är knas? Är det insatsen?
Tacksam för hjälp.
Har precis fått en duschblandare från Hafa inkopplad av rörmokare men han kontrollerade inte vattnet innan han drog.
Det enda jag får ur duschen är tokhett eller iskallt vatten. Och det är ingenting där emellan (vatten kommer hela tiden men bara maxkallt eller maxvarmt).
Tog ut insatsen men ser inget uppenbart fel.
Vad är knas? Är det insatsen?
Tacksam för hjälp.
Är det utanpåliggande kromrör går det oftast att bygla på lämpligt ställe utan problem.
Är det dolt montage på rören så kanske det går att skifta där.
Lägg upp lite bilder hur det ser ut så får du mer korrekta svar!
Är det dolt montage på rören så kanske det går att skifta där.
Lägg upp lite bilder hur det ser ut så får du mer korrekta svar!
OK, det var intressant.
Nu är jag ingen installatör och kanske har haft tur. Vi har nästan uteslutande Hafa blandare i huset och de har fungerat prickfritt i mer än 10 år. Av misstag råkade jag ha sönder en detalj på vårt bubbelbadkar och det var inga bekymmer med kundsupporten den gången i alla fall.
Nå, jag får väl hoppas turen håller i sig för jag tycker det är snygga prylar som de har.
Nu är jag ingen installatör och kanske har haft tur. Vi har nästan uteslutande Hafa blandare i huset och de har fungerat prickfritt i mer än 10 år. Av misstag råkade jag ha sönder en detalj på vårt bubbelbadkar och det var inga bekymmer med kundsupporten den gången i alla fall.
Nå, jag får väl hoppas turen håller i sig för jag tycker det är snygga prylar som de har.
Vi har ASPEN kommod med spegelskåp samt högskåp. Dyrt men skiten svällde och gick sönder omedelbums. Spegeln har rostat. Ventilationen är god. Ville bara få ur mig det i sammanhanget .. =)krilleman_215 skrev:
Nån mer som inte är nöjd med något?
Annars kan jag bara tillägga att jag köpte en ny köksdusch för 59,90 häromveckan och den gick sönder samma dag. Vilken skit
Du reklamerade väl dina ASPEN-prylar eller?
Annars kan jag bara tillägga att jag köpte en ny köksdusch för 59,90 häromveckan och den gick sönder samma dag. Vilken skit
Du reklamerade väl dina ASPEN-prylar eller?
Direkt (lådorna pajade efter 1-2mån). Inget problem, man skyllde på "måndagsexemplar". Fick montera utbyte själv, de höll i ca 2mån innan de började ge tecken till ny skada av exakt samma slag. Nu tycker Aspen att det är mitt fel för att fukt ligger mot deras baddrumsmöbler efter användande, och det tål de inte. Spegeln rostade i topp pga uppenbart konstruktionsfel, och det skulle bytas, men jag har inte hört något. Får ligga på igen ..mexitegel skrev: