Hej!
Har precis fått en duschblandare från Hafa inkopplad av rörmokare men han kontrollerade inte vattnet innan han drog.

Det enda jag får ur duschen är tokhett eller iskallt vatten. Och det är ingenting där emellan (vatten kommer hela tiden men bara maxkallt eller maxvarmt).

Tog ut insatsen men ser inget uppenbart fel.

Vad är knas? Är det insatsen?

Tacksam för hjälp.

Krilleman
Känn på anslutningarna och kontrollera att det verkligen är varmt till vänster och kallt till höger på rören som ansluter till blandaren!

Låter som om det ev kan vara felkopplat.

Säger som Krilleman, kan vara felkopplat. Alternativt så består felet i att det är just en Hafa. Men vad är det för klåpare till rörmokare, som inte testar funktionen innan han sticker?

Men helvete... Verkar vara fel.
Vad gör man åt det? Att riva någon vägg är inte aktuellt.

Med lite tur kan du skifta i något kopplingsskåp.

Krilleman
Är det utanpåliggande kromrör går det oftast att bygla på lämpligt ställe utan problem.

Är det dolt montage på rören så kanske det går att skifta där.

Lägg upp lite bilder hur det ser ut så får du mer korrekta svar!

Är på jobbet nu. Rören går i väggen men är kopplade i handfatsskåpet. Svårt att förklara, röris skulle dit idag så får jag se vad som händer

lordi skrev:
Alternativt så består felet i att det är just en Hafa.
???

Krilleman
mexitegel skrev:
???
HAFA är bekräftat en äkta skitmärke, inga installatörer vill ens ta i grejorna. Dålig kundservice har dom också! Det är min åsikt.

• Gilla
lordi och 1 till
  • Laddar…
OK, det var intressant.

Nu är jag ingen installatör och kanske har haft tur. Vi har nästan uteslutande Hafa blandare i huset och de har fungerat prickfritt i mer än 10 år. Av misstag råkade jag ha sönder en detalj på vårt bubbelbadkar och det var inga bekymmer med kundsupporten den gången i alla fall.

Nå, jag får väl hoppas turen håller i sig för jag tycker det är snygga prylar som de har.

krilleman_215 skrev:
HAFA är bekräftat en äkta skitmärke, inga installatörer vill ens ta i grejorna. Dålig kundservice har dom också! Det är min åsikt.
Vi har ASPEN kommod med spegelskåp samt högskåp. Dyrt men skiten svällde och gick sönder omedelbums. Spegeln har rostat. Ventilationen är god. Ville bara få ur mig det i sammanhanget .. =)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Nån mer som inte är nöjd med något?
Annars kan jag bara tillägga att jag köpte en ny köksdusch för 59,90 häromveckan och den gick sönder samma dag. Vilken skit ;)

Du reklamerade väl dina ASPEN-prylar eller?

• Gilla
elpaco
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Annars kan jag bara tillägga att jag köpte en ny köksdusch för 59,90 häromveckan och den gick sönder samma dag. Vilken skit ;)

Du reklamerade väl dina ASPEN-prylar eller?
Direkt (lådorna pajade efter 1-2mån). Inget problem, man skyllde på "måndagsexemplar". Fick montera utbyte själv, de höll i ca 2mån innan de började ge tecken till ny skada av exakt samma slag. Nu tycker Aspen att det är mitt fel för att fukt ligger mot deras baddrumsmöbler efter användande, och det tål de inte. Spegeln rostade i topp pga uppenbart konstruktionsfel, och det skulle bytas, men jag har inte hört något. Får ligga på igen ..

Gör det, annars får du åka till Jönköping och skälla på dem. Ligger dessutom nästan vägg i vägg med Rinkabyrör och där finns alltid något man behöver :)

kulle
mexitegel skrev:
Jag är inte nöjd med min fru, men det hör kanske inte hemma här :cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.