Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fick igår en ursäkt ifrån kontorschefen på Swedbank Uppsala. Hon beklagade oavkortat bankens brister i hanteringen av vår tidigare låneansökan och lovade att försöka rätta till dem inför framtiden. Ädelt, men alldeles för sent för vår del.

Vi valde bort den förstukvist som fanns som tillval ifrån Björklidenhus. Vi tyckte att den skulle bli för stor och klumpig mitt på fasaden. Detaljplanen i Krisslinge Park är ganska reglerande i lite större omfattning än normalt. Eftersom att området ligger intill en gammal kyrkby har man slagit fast ganska detaljerade byggtekniska regleringar om vad som får byggas och framförallt hur det ska byggas. Huset som vi bygger är ett trähus som ändå har ganska moderna former, t.ex. glaspartierna. Vi funderar därför på att sätta upp ett mindre, smäckert skärmtak ovanför entrén. Såg igår ett sådant på Bauhaus för lite drygt 3000:-, vilket verkar vara ett rimligt pris.

Jag är dock av naturen lite av en hållfasthetsfetischist och efter lite ryckande och dragande i skärmen (personalen tittade lite undrande) började jag föreställa mig att det skulle kunna bli svårt att fästa det ordentligt i fasaden när höstvindarna och snöblasket drar in över landet. Nåja, säkerligen överdriven oro - men sådan är jag. Vore kul att få tips från någon som har ett liknande skärmtak monterat.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.