29 775 läst ·
268 svar
30k läst
268 svar
En teori jag har om elöverkänslighet
Här uttalar sig den Schweiziske forskaren och tillika läkaren från det tekniska institutet i Bern
https://www.youtube.com/watch?v=7HfBJ9ink-Y
https://www.youtube.com/watch?v=7HfBJ9ink-Y
Redigerat:
Socialstyrelsen och Folkhälsomyndigheten bedömer att elöverkänslighet, eller som sjukdomen också kallas Mikrovågssjukan, är verkligt sjuka och att en del personer är mycket svårt sjuka. Sjukdomen som uppkommer genom en neurologisk strålskada av mikrovågor och elektromagnetisk strålning ( hade tidigare diagnosen W90 Exponering för annan icke joniserande strålning) är en erkänd funktionsnedsättning.13th Marine skrev:
Helt klart kan det vara som så att värme leder till att mer kemikalier avges till luften, men att detta är en "trög" process så det klaffar inte med det som många elöverkänsliga "känner", detta då de reagerar direkt när en apparat slås på och av.
Jag tror att elöverkänslighet är psykologiskt, men att utlösande orsak kan vara både psykisk och fysisk där man sedan (felaktigt) kopplat detta till el. Stress tror jag har en stor del med detta att göra.
Drt finns ingen undersökning som visar ett tydligt samband mellan exponering och symptom. Så någon koppling mellan symptom och el finns inte belagd. Den koden används nog till något annat. Men visst finns sjukdomen, och visst är det begränsande gör de dom drabbas. Men det tycks inte ha något med el att göra. Det finns en del liknande sjukdomar i historien som utlöstes av andra nyheter.
Jag blev bildskärmsskadad för 25 år sedan och utvecklade elöverkänslighet på grund av det. Jag var fullt frisk, vältränad, hade inga allergier. Hade inga som helst problem med den svart- och vita bildskärmen, men när jag fick en färgbildskärm blev jag så svårt strålskadad, att jag på ett halvår utvecklade elöverkänslighet. Strålningen var så stark från skärmen att mina nyaste amalgamplomber sprack sönder, vilket berodde på att strålningen förångade kvicksilvret i amalgamet, därför sprack plomberna. Då visste jag inget vad jag råkat ut för och varför jag plötsligt blev så sjuk att jag inte ens tålde en glödlampa. Idag har jag både facit i hand och vet väldigt mycket om radiofrekvent strålning och hälsoriskerna med denna typ av frekvenser, främst inom mikrovågsområdet.Marlen Eskilsson skrev:
Känner du någon som är elöverkänslig? Jag har aldrig träffat någon. Däremot tycker jag att symptomen låter precis som det jag känner av formaldehyd. Diffust, det syns inte jättetydligt men mycket obehagligt så att man måste bli av med det. Väldigt lätt att någon tror att man är galen, för det går en verkligen på nerverna.
Tråkigt att inte må bra av det men det finns fördelar med. Du är ju den enda levande personen som vet om lampan verkligen slocknar när man stänger kylskåpet. Vi andra kan bara gissa.C Carl Fritid skrev:Jag blev bildskärmsskadad för 25 år sedan och utvecklade elöverkänslighet på grund av det. Jag var fullt frisk, vältränad, hade inga allergier. Hade inga som helst problem med den svart- och vita bildskärmen, men när jag fick en färgbildskärm blev jag så svårt strålskadad, att jag på ett halvår utvecklade elöverkänslighet. Strålningen var så stark från skärmen att mina nyaste amalgamplomber sprack sönder, vilket berodde på att strålningen förångade kvicksilvret i amalgamet, därför sprack plomberna. Då visste jag inget vad jag råkat ut för och varför jag plötsligt blev så sjuk att jag inte ens tålde en glödlampa. Idag har jag både facit i hand och vet väldigt mycket om radiofrekvent strålning och hälsoriskerna med denna typ av frekvenser, främst inom mikrovågsområdet.
Den forskning som du hänvisar till, är inte vetenskapliga studier. Metodiken är inte vetenskaplig. Man kan inte göra provokationsstudier på en sjukdomsgrupp som inte reagerat homogent och likartat. Man kan inte få ett signifikant resultat. Dessa studier är fuskforskning och myndigheterna ljuger om dessa studier. Jag har granskat dem, de har i vissa studier inte ens med elöverkänsliga personer. Det är forskningsfusk på hög nivå av "forskare" som är finansierade av mobilindustrin.D Daniel 109 skrev:Drt finns ingen undersökning som visar ett tydligt samband mellan exponering och symptom. Så någon koppling mellan symptom och el finns inte belagd. Den koden används nog till något annat. Men visst finns sjukdomen, och visst är det begränsande gör de dom drabbas. Men det tycks inte ha något med el att göra. Det finns en del liknande sjukdomar i historien som utlöstes av andra nyheter.
Det finns vad jag vet inte en enda person som lyckas identifiera elektromagnetisk strålning i en kontrollerad blindstudie. Det handlar inte om illa valda grupper. Det finns säkerligen dåliga studier som inte lyckas hitta något samband. Dåliga studier är ganska vanligt. Problemet är att det finns inga vettiga studier som har hittat samband.
Magnetfälten från kylskåpets motor överröstar den lilla lampan inne i kylskåpet.. Men jag har inte problem med 50 Hz. Den typ av strålning som jag och många med mig blir sjuka av ligger i frekvensspektrat från 300 MHz till 30 GHz alltså våglängder mellan 1 meter till 1 cm, som nyttjas i den nya digitala trådlösa tekniken GHz. Hela spektra i radiofrekvent strålning finns knappt naturligt på jorden. Det naturliga bakgrundsvärdet är i medelvärde 0,5 pW/m2 i effekttäthet.J Jocke Best skrev:
Jodå en seriös studie från 1991 där man först tog ut en homogen grupp elöverkänsliga personer som reagerade lika snabbt på samma typ av elektromagnetiska fält. Man fick då ett 100 % signifikant resultat. De andra studierna är inte vetenskapligt upplagda eftersom metodiken inte är vetenskaplig. Det finns andra typer av studier som vetenskapligt bekräftade att elöverkänsliga personer hade ett mer känsligt autonomt nervsystem, vilket berodde på den neurologiska strålskadan.D Daniel 109 skrev:Det finns vad jag vet inte en enda person som lyckas identifiera elektromagnetisk strålning i en kontrollerad blindstudie. Det handlar inte om illa valda grupper. Det finns säkerligen dåliga studier som inte lyckas hitta något samband. Dåliga studier är ganska vanligt. Problemet är att det finns inga vettiga studier som har hittat samband.
D Daniel 109 skrev:Drt finns ingen undersökning som visar ett tydligt samband mellan exponering och symptom. Så någon koppling mellan symptom och el finns inte belagd. Den koden används nog till något annat. Men visst finns sjukdomen, och visst är det begränsande gör de dom drabbas. Men det tycks inte ha något med el att göra. Det finns en del liknande sjukdomar i historien som utlöstes av andra nyheter.
Det finns en tydligt koppling mellan mikrovågsstrålning och ohälsa. Redan på 1960-talet beskrevs elöverkänslighet i en rysk rapport 1972. Läs mer här om äldre forskning https://solveig21miljoblogg.wordpress.com/forskning-och-kunskap/aldre-kanda-kunskaper/
Medlem
· Blekinge
· 12 269 inlägg
VoF är verkligen tomtar och troll, eller mer rätt de är fabrikstroll som SVT skrev om. Läs mer om dem här https://vofvof.wordpress.com/F freddan83 skrev: