76 947 läst ·
156 svar
77k läst
156 svar
En resa från stort till litet, compact living och att följa sina drömmar!
Förvisso är den matta snyggare, jag håller med dig. Men den blanka är inte pjåkig den heller.
Har ni godkänt skivan innan den installerades? Jag tänker om det på något sätt går att byta skiva och de kan tänka sig att stå för vvs:en och allt som också behövs för ett byte, för att visa att de vill göra rätt för sig?
Har ni godkänt skivan innan den installerades? Jag tänker om det på något sätt går att byta skiva och de kan tänka sig att stå för vvs:en och allt som också behövs för ett byte, för att visa att de vill göra rätt för sig?
Jag har svårt för sådana rörigt, mönstrade skivor men den undre matta skivan var helt okej, t.o.m. snygg. Don polerade skivan bidrar också till att köket blir mörkare. Ju mindre yta man har desto mer ljus behövs. Går det att byta, även om ni får betala en mindre del, så skulle jag göra det.
För övrigt vill jag önska lycka till med er inriktning på mindre boende och ökad samvaro av olika slag.
För övrigt vill jag önska lycka till med er inriktning på mindre boende och ökad samvaro av olika slag.
Jag förstås inte det där pratet om att man blir nöjdare eller tycker skivan eller ett felbyggt badrum är snyggare om man får ett prisavdrag. Tycker man inte om skivan (i det här fallet) från början så hjälper ju inte pengar upp det hela. Vi har precis beställt ett par soffbord. Blev erbjuden att köpa utställningsborden som hade några små märken med 20 % rabatt, vilket jag tackade nej till. Självklart vill jag ha nya bord utan märken.
Själv klart byter de den om vi bestämmer oss för det , utan kostnad.
Jag är inne på samma linje som hemmakatten.
Den skivan vi fått är ju väldigt mer mönstrad (mönstret syns mer iallafall) men mitt största problem är färgen.
Jag är inte heller säker att deras kompensation väger upp nöjdheten
Hade det bara skilt sig litegrann hade det nog inte varit speciellt svårt men nu är färgskillanden väldigt stor vilket gör att vi måkte bli överrens om vad vi tycker.
Maken tycker det är bra som det är, vilket ju stämmer om vi nu inte velat ha något annat.
Beroende på hur de tänker kompensera oss såklart.
Jag lutar åt att byta den.
Det är som sagt inte så stort vilket gör att färgen påverkar hela huset. I det här fallet är det ju inte så att den drar åt svart eller grått utan den drar ju in grönt vilket inte är en färg jag vanligen använder i inredningen 😉
Jag skulle vilja påstå att alla tokigheter kring flytten med olyckan osv spelar in i att man bara vill vara klar och gå vidare.
Jag tänker i vilket fall använda den till vi bestämt oss.
Jag är inne på samma linje som hemmakatten.
Den skivan vi fått är ju väldigt mer mönstrad (mönstret syns mer iallafall) men mitt största problem är färgen.
Jag är inte heller säker att deras kompensation väger upp nöjdheten
Hade det bara skilt sig litegrann hade det nog inte varit speciellt svårt men nu är färgskillanden väldigt stor vilket gör att vi måkte bli överrens om vad vi tycker.
Maken tycker det är bra som det är, vilket ju stämmer om vi nu inte velat ha något annat.
Beroende på hur de tänker kompensera oss såklart.
Jag lutar åt att byta den.
Det är som sagt inte så stort vilket gör att färgen påverkar hela huset. I det här fallet är det ju inte så att den drar åt svart eller grått utan den drar ju in grönt vilket inte är en färg jag vanligen använder i inredningen 😉
Jag skulle vilja påstå att alla tokigheter kring flytten med olyckan osv spelar in i att man bara vill vara klar och gå vidare.
Jag tänker i vilket fall använda den till vi bestämt oss.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 277 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 277 inlägg
Jag tycker den polerade är superfin, och jag skulle absolut valt den till mitt kök, om vi inte reda haft polerad granit där

Tänker praktiskt här, men blir det inte väldigt svårt att hålla en matt skiva, matt? Är det inte stor risk att allt "sugs in" i den matta ytan? Jag vet att jag ibland är för praktisk och saknar inre visioner, så det är kanske bara detta karaktärsdrag som lyser igenom... Men jag kan också få en bild av vad jag vill ha och hur det skanse ut i huvudet, så jag vet vad du menar.
Har du funderat på att skivan kanske går i olika färger beroende på vilket ljus som faller på den? Från lampor och utifrån, alltså?
Måste säga att huset ligger verkligen fantastiskt, om det är där jag tror åkte vi förbi på havet ofta i somras och började tom fundera på om vi skulle kunna trivas i den regionen.... Vilket är ett stort steg för två inbitna skåningar
Tänker praktiskt här, men blir det inte väldigt svårt att hålla en matt skiva, matt? Är det inte stor risk att allt "sugs in" i den matta ytan? Jag vet att jag ibland är för praktisk och saknar inre visioner, så det är kanske bara detta karaktärsdrag som lyser igenom... Men jag kan också få en bild av vad jag vill ha och hur det skanse ut i huvudet, så jag vet vad du menar.
Har du funderat på att skivan kanske går i olika färger beroende på vilket ljus som faller på den? Från lampor och utifrån, alltså?
Måste säga att huset ligger verkligen fantastiskt, om det är där jag tror åkte vi förbi på havet ofta i somras och började tom fundera på om vi skulle kunna trivas i den regionen.... Vilket är ett stort steg för två inbitna skåningar
Fick prisavdrag på vårt badrum pga fel och det gjorde mig nöjdare även om det inte blev snyggare. Men ett mindre estetiskt fel som inte skulle synas pga möblerna.. var bättre (för oss) att godkänna än att vara utan badrum/wc i x antal veckor till. Världen är, som vanligt, inte svart/vit jämtHemmakatten skrev:Jag förstås inte det där pratet om att man blir nöjdare eller tycker skivan eller ett felbyggt badrum är snyggare om man får ett prisavdrag. Tycker man inte om skivan (i det här fallet) från början så hjälper ju inte pengar upp det hela. Vi har precis beställt ett par soffbord. Blev erbjuden att köpa utställningsborden som hade några små märken med 20 % rabatt, vilket jag tackade nej till. Självklart vill jag ha nya bord utan märken.
Men oavsett måste man ju på nått vis känna att det är ok när man köper en vara/tjänst.. Värdelöst att köpa nått trasigt/helt fel/fult som man kommer störa sig på resten av livet - Sen VAR den gränsen går är ju upp till var och en
Ha en trevlig dag
Mvh Sandra
Jag tycker bänkskivan är väldigt snygg och förstår inte vitsen med att välja en matt granitskiva med så mycket mönster. Till stilen i ert kök passar den polerade bättre och ger ett exklusivare intryck. Att det är gröna toner tycker jag är snyggt. Grön marmor är t.ex. väldigt inne just nu.
En matt skiva borde vara väldigt känslig mot fett och oljor om den inte behandlas med något, tänker då främst på runt spisen, medans en polerad borde ha ett större skydd i sig själv, men borde också kunna behandlas utan att ändra färg, men som ja tror den matta gör om den behandlas
bara en tanke om man bortser från de estetiska annars röstar ja på matt
bara en tanke om man bortser från de estetiska annars röstar ja på matt