Mikael_L
Skip6711 Skip6711 skrev:
De har säkert rätt! Jag litar stenhårt på deras beräkningar. Alltid!
[media]
Ja politiker kan ha svårt med både det ena och det andra.
(Nu ska väl vårt representativa valsystem ordna så vi får riksdagspolitiker som på något vis speglar ett genomsnitt av Sveriges befolkning, och då är både Skip6711's film och den här lyckade exempel)

• Ledsen
  • Haha
Myckling och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
(Nu ska väl vårt representativa valsystem ordna så vi får riksdagspolitiker som på något vis speglar ett genomsnitt av Sveriges befolkning, och då är både Skip6711's film och den här lyckade exempel)
[media]
Syftet med demokrati är knappast att få in idioter på styrande poster.

• Gilla
J Vos och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Även sossarna verkar haft problem med matematiken:
Kvinna talar vid podiet med texten "Regeringen" och en mikrofon, med blå bakgrund och logga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
[media]
Förstår inte vad som är fel med den tanken? Vore kul om nån kunde förklara istället för att bara skratta överlägset.

• Wow
Dilato och 1 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Förstår inte vad som är fel med den tanken? Vore kul om nån kunde förklara istället för att bara skratta överlägset.
Nu har jag ingen aning utan bara killgissar, men du kan ju inte skapa mer energi än du gör av med, utan luftmotståndet en snurra skapar är högre än den effekt du får ut, du får alltså motsatt effekt mot vad idén avser.

Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Om du lyssnar förklaras det bra i videon "det blir ju trots allt trögare att cykla med dynamon på"

• Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Nu har jag ingen aning utan bara killgissar, men du kan ju inte skapa mer energi än du gör av med, utan luftmotståndet en snurra skapar är högre än den effekt du får ut, du får alltså motsatt effekt mot vad idén avser.
Tänkte att det kanske kunde vara nåt sånt. Men är det inte så en laddhybrid fungerar? Laddar batteriet när man bromsar?
(Okej, vi borde inte ha den här diskussionen här med tanken på reglerna, men frågan har dykt upp lite då och då och jag undrar verkligen...)

F fribygg skrev:
Om du lyssnar förklaras det bra i videon "det blir ju trots allt trögare att cykla med dynamon på"
Klart det blir, men inte så mycket trögare att det stör... Det är såklart skillnad på att driva en lampa och ett fordon, men jag förstår ändå inte varför tanken skulle vara helt fel.

K Kirre2 skrev:
Klart det blir, men inte så mycket trögare att det stör... Det är såklart skillnad på att driva en lampa och ett fordon, men jag förstår ändå inte varför tanken skulle vara helt fel.
Förstår du inte heller varför elhybriden bara laddar när den bromsar?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Förstår du inte heller varför elhybriden bara laddar när den bromsar?
Förstår är ett starkt ord, men jag har en känsla. Däremot förstår jag inte varför man inte skulle kunna utnyttja luftmotstånd i alla fall lite grann, kanske inte för att driva fram fordonet men till belysning osv.

K Kirre2 skrev:
Förstår är ett starkt ord, men jag har en känsla. Däremot förstår jag inte varför man inte skulle kunna utnyttja luftmotstånd i alla fall lite grann, kanske inte för att driva fram fordonet men till belysning osv.
Om man ska driva fordonet framåt för att skapa ett luftflöde som driver belysning, varför då inte driva belysningen direkt från det som driver fordonet framåt direkt?

• Gilla
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
Gul spårvagn vid hållplats bakom ett hopp-spel ritat på trottoaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Gilla
Myckling och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Om man ska driva fordonet framåt för att skapa ett luftflöde som driver belysning, varför då inte driva belysningen direkt från det som driver fordonet framåt direkt?
För att spara bränsle? Som att inte ha bakljus tända? Jag tänker att man borde få belysningen gratis, men det är väl förmodligen fel.

Unikt namn
D Daniel 109 skrev:
Syftet med demokrati är knappast att få in idioter på styrande poster.
Är det inte rimligt att även idioterna representeras i riksdagen? Kvotering och allt det där.

• Gilla
och en till och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Är det inte rimligt att även idioterna representeras i riksdagen? Kvotering och allt det där.
Vi ska väl inte börja kvotera in folk i riksdagen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.