Hej, jag har ett elverk av modell loncin LC3500i. Den går i cirka 1 timme och sen dör den helt plötsligt och man måste vänta 10-15 min innan man kan sätta igång den igen. Nån som kan ha nån aning om vad det kan vara för fel? Den behöver även ett oljebyte så kan det vara så enkelt som att byta olja på den bara? Jag kan ingenting om elverk och motorer så förklara gärna som att du förklarar för ett barn. :-)

Japp, nästan alla mindre elverk är otroligt känsliga kring oljebyte.
Kämpat kring många stabsplatser i försvaret med att få skräpet att fungera :D

Dom är också väldigt känsliga för att vilja stå rakt, samt att man inte överbelastar, eller "spikar" med tillfällig hög belastning.

Men som alla bensindrivna förbränningsmotorer behöver du ju också kolla: luft, bränsle och gnista. (Men det har du säkert koll på redan).

Ohman Isak Ohman Isak skrev:
Hej, jag har ett elverk av modell loncin LC3500i. Den går i cirka 1 timme och sen dör den helt plötsligt och man måste vänta 10-15 min innan man kan sätta igång den igen. Nån som kan ha nån aning om vad det kan vara för fel? Den behöver även ett oljebyte så kan det vara så enkelt som att byta olja på den bara? Jag kan ingenting om elverk och motorer så förklara gärna som att du förklarar för ett barn. :)
Sitter det en tempvakt kanske? Börja med att byta oljan samt filter om det finns ett.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.