P
D djac skrev:
Har du slutat slå din fru?

Du försöker bara blanda bort korten.
Osmaklig parallell.

D
Aaake37 skrev:
Osmaklig parallell.
Då är du kanske inte bekant med uttrycket.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Aaake37 skrev:
Ok så inget de har föreslagit är alltså nazistiska. Det handlar om rötter.
Hur många nazistiska lagförslag lade NSDAP 1933?

D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det var inte Nooshi, men en av hennes "kamrater", som fick pudla rätt hårt!
[bild] [bild]
Jag missade, hur var det relevant?

Aaake37 skrev:
Ok så då förstår du det rimliga i att kalla den förra regeringen en kommunistisk regering om nu nuvarande är "brun". Eller så skippar man bara alla tramsiga epitet
Den förra var röd-grön, den nuvarande är blå-brun. Vad är det som är tramsigt med det?

• Gilla
Hullefar och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag försöker bara förklara hur det fungerar och varför. Är det inte okej att påpeka när folk skriver fullständigt galna påståenden?
Jo såklart får du bidra med sådan info också, men det vore ju rätt klädsamt om du även kunde bidra till trådens kärnfråga d.v.s. hur vi får ner elpriset till samhällsfungerande nivåer.

Och även nån gång smög in lite sympati ;)

P
Anna_H Anna_H skrev:
Hur många nazistiska lagförslag lade NSDAP 1933?
Förmodligen ungefär som VPK gjorde något år tidigare. När inte Lars Werner satt och drack sprit i DDR vill säga.

G
Anna_H Anna_H skrev:
Den förra var röd-grön, den nuvarande är blå-brun. Vad är det som är tramsigt med det?
För den kallas blå-gul av alla som inte röstar vänster?

• Gilla
  • Haha
GlennB och 4 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
För den kallas blå-gul av alla som inte röstar vänster?
Nej, jag röstar inte vänster.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Hmmm? Finns det någon fråga där det inte blir polarisering av debatter nuförtiden??:thinking:

Nu tror jag alla vill ha elektricitet till ett rimligt pris och den debatten borde vi nog klara utan att "puckla på" varandra.

• Gilla
Jamtstårsa och 4 till
  • Laddar…
P
A Abies koreana skrev:
Njaa..inte bara rötter, den senaste i raden av avslöjanden

Efter uteslutningen: Lokal SD-topp går direkt till NMR (msn.com)
A Abies koreana skrev:
Njaa..inte bara rötter, den senaste i raden av avslöjanden

Efter uteslutningen: Lokal SD-topp går direkt till NMR (msn.com)
Nej det är fullt av stollar i såväl SD som V. Men SD verkar åtminstone utåt agera för att utesluta sina dårar. I V får man gärna vara anti-demokrat och kommunist öppet.

• Haha
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
G
stefancrs stefancrs skrev:
Nej, jag röstar inte vänster.
noterat!

och tillbaka till elräkningar och sånt.. Skulle vara intressant att se vad folk som inte har råd att betala sina elräkningar slösat pengar på under det gångna.

Visst finns det folk som lever på sista kronan men jag kan ge mig fan på att det är många som bränt pengar på massa skit typ "sparat massa pengar på Black Friday" .

• Gilla
Jamtstårsa och 1 till
  • Laddar…
Cigg, snus, sprit, öl och den där fina tatueringen kanske?

• Haha
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
D
G Greger_08 skrev:
noterat!

och tillbaka till elräkningar och sånt.. Skulle vara intressant att se vad folk som inte har råd att betala sina elräkningar slösat pengar på under det gångna.

Visst finns det folk som lever på sista kronan men jag kan ge mig fan på att det är många som bränt pengar på massa skit typ "sparat massa pengar på Black Friday" .
Jag tror, tyvärr, att det finns en hel del hushåll som kör på nu, blundar för vad som ska komma, jag bävar för reaktionerna i januari. Befarar att vi kommer få en hel del tråkiga historier i tidningarna då.

• Gilla
jawen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.