Hej.

Vi bygger nytt hus och har vattenburen golvvärme på nedervåningen och ska ha antingen elradiator eller oljefyllda radiatorer på övervåningen (70 m2).

Vad är bäst?

//Kicki
 
varför i jösse namn inte vattenburen värme på övervåningen, då kan ni ju komplettera senare med ev nya uppvärmningsmöjligheter? ???
 
Ingen aning, vi fick dessa två förslag från husleverantören. (Det är ett 1½-plans hus, om det nu kan göra någon skillnad).

//Kicki
 
Narturligtvis ska ni dra upp vattenrör på övervåningen oxå! Finns väl inget som talar emot detta. Direktverkande el är väl inget som har någon direkt framtid just nu...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.