Vilket underbart norrlandssvar!O OskarL skrev:
Jamen jag finner mig i att bli skinnad några decennier till. Och sen är det dags för begravning.
Vad är egentligen problemet?
O OskarL skrev:
Skönt att det inte finns något problem längreP Pontstone skrev:
Allt borde finnas på förhandlingsbordet när man ska jämka mellan Sveriges olika delar. Även el, bränsle, mat och varupriser. Om vi tänker lite utanför boxen skulle jag till och med kunna tänka mig att Norrland accepterar namnet pannkaka (plättar) på sörländskt vis ifall vi får norrbottniabanan, ungefär lika mycket prestige i båda frågorna
Tja, det kan iaf kännas befriande med en smula ironi.O OskarL skrev:Skönt att det inte finns något problem längre
Allt borde finnas på förhandlingsbordet när man ska jämka mellan Sveriges olika delar. Även el, bränsle, mat och varupriser. Om vi tänker lite utanför boxen skulle jag till och med kunna tänka mig att Norrland accepterar namnet pannkaka (plättar) på sörländskt vis ifall vi får norrbottniabanan, ungefär lika mycket prestige i båda frågornavad säger du?
Glöm inte att vi måste ha samma skatt i alla kommuner och regioner också. Alla borde ha samma skattesats som i Danderyd.O OskarL skrev:Skönt att det inte finns något problem längre
Allt borde finnas på förhandlingsbordet när man ska jämka mellan Sveriges olika delar. Även el, bränsle, mat och varupriser. Om vi tänker lite utanför boxen skulle jag till och med kunna tänka mig att Norrland accepterar namnet pannkaka (plättar) på sörländskt vis ifall vi får norrbottniabanan, ungefär lika mycket prestige i båda frågornavad säger du?
M Myckling skrev:
Men har inte varje kommun fått en adress man skriver sig på temporärt och sen använder kry-appen så att kostnaden debiteras Danderyd och sen flyttar man tillbaka? Jag tror vår region automatiserat den processen när man söker vård aternativt checkar in på vårdcentralen/lasarett. Står alltid Danderyd på kvittot.M Myckling skrev:
Jag har ungefär samma, men inte dorotea-högt.M Myckling skrev:
Lite förenklad snabbmatte. Ett hushåll med 2 vuxna medelinkomsttagare tjänar 866kkr före skatt. Skillnaden I skatt mellan Dorotea och Österåker är drygt 6%. 52kkr mer per år betalar ett hushåll mer i skatt i Dorotea.
Säg att strömens totalpris är 2 resp 4kr/kwh. För att anknyta till trådstarten får du köpa ström över 26000kwh innan det blir "orättvist".
Men vi kan inte ställa alla faktorer en och en utan vi får hjälpas åt att få det att funka i hela Sverige.
Klicka här för att svara