711 läst ·
2 svar
711 läst
2 svar
Elpris/elavtal elområd 2
Hej!
Senaste veckorna har elpriserna skenat även här i norra delen av landet…suck!
Bor i en lägenhet dåligt isolerad och direktverkande el så har en förbrukning runt 9000-10000kWh/år.
(Luftvärmepump är beställd och kommer att installeras när som helst).
Fram tills nu har man haft låst på 71öre men det avtalet gick ut nu i månadsskiftet…så nu med det rörliga betalar man runt 300öre/kWh
Ser att man kan låsa i 3år till runt 140-150öre nu vilket med dagens priser faktisk känns lockande ♂️
Hur hade ni resonerat?
Är dessa priser här för att stanna även här i norr?
Senaste veckorna har elpriserna skenat även här i norra delen av landet…suck!
Bor i en lägenhet dåligt isolerad och direktverkande el så har en förbrukning runt 9000-10000kWh/år.
(Luftvärmepump är beställd och kommer att installeras när som helst).
Fram tills nu har man haft låst på 71öre men det avtalet gick ut nu i månadsskiftet…så nu med det rörliga betalar man runt 300öre/kWh
Ser att man kan låsa i 3år till runt 140-150öre nu vilket med dagens priser faktisk känns lockande ♂️
Hur hade ni resonerat?
Är dessa priser här för att stanna även här i norr?
Jag hade avvaktat. När isläggning är klar kommer det bli lite högre produktion i norra Sverige, och redan nu är vi uppe i taket på överföringskapaciteten, så priserna kommer sjunka, osäkerheten är bara hur mycket det kommer sjunka.
Jag hade resonerat som: Sover jag bättre om natten när jag vet exakt hur mycket elen kostar?
Om tre år får man ju hoppas att Sverige betalar mindre än 400 öre per kWh. Men vem fan vet.
Hade jag kunnat ta 1,50 i tre år hade jag personligen tagit det
(område 3)
Hade sänkt min kostnad för uppskattade dec-februari från 36000 till 13000 typ. Och fan vad skönt att veta den summan i förväg.
Har alltid haft fast innnan avtalet gick ut i februari. Taskig tajming
Om tre år får man ju hoppas att Sverige betalar mindre än 400 öre per kWh. Men vem fan vet.
Hade jag kunnat ta 1,50 i tre år hade jag personligen tagit det
Hade sänkt min kostnad för uppskattade dec-februari från 36000 till 13000 typ. Och fan vad skönt att veta den summan i förväg.
Har alltid haft fast innnan avtalet gick ut i februari. Taskig tajming
Klicka här för att svara