Köpte mig en liten "manuell" hyvel för att se om det skulle funka att hyvla trappen hemma.
Det verkar funka, Har slitit bort matta, och kört med en stripper för att få bort gummirester sen värmepistol och skrapa för färgrester.

Nu är det fernissa kvar och det verkar funka att hyvla. Så då till frågan. Finns det någon elhyvel med skäret där fram? Precis som sådana manuella som målare har. Fast då eldriven?

Blir lite pilligt att komma åt överallt med en där skäret sitter i mitten.

/Micke

Tror du ska kolla upp metabo lackfräs istället. Elhyvel med skär fram har jag aldrig sett.

CarlMagnus skrev:
Tror du ska kolla upp metabo lackfräs istället. Elhyvel med skär fram har jag aldrig sett.
Ok. Den geggar inte ihop av fernissa då? Därför jag funderade på hyvel. Slipade ett golv som va fernissat. (Visste inte vad det va då) Slet som ett djur i ca 1v varje dag för att få det klart haha.

Metabos lackfräs är som en hyvel. Helt rätt maskin för ditt jobb..

Tycker mig ha läst ( på byggahus?) om problem med att fernissa fastnade på skären. Det kanske funkar att med en mycket vass och bra skrapa ta det värsta

Real7 skrev:
Tycker mig ha läst ( på byggahus?) om problem med att fernissa fastnade på skären. Det kanske funkar att med en mycket vass och bra skrapa ta det värsta
SKit också.... Jag hatar fernissa över allt annat på denna jord haha. Ska hyra en och testa till helgen iallfall.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.