Nu dök pengarna upp på kontot. Håll er borta iaf från Telinet.

Sitter i samma sits. Tog Telinet på 3 månader då de var billigast och efter 3 månader så band de upp mig på 12 månader med pristak som med övriga. Kan ärligt talat säga att det är klumpigt att inte läsa igenom avtalen ordentligt men man tar inte för givet att "seriösa" bolag försöker blåsa en i Sverige.
Nu går det ut i oktober så jag får vänta ett tag på att säga upp det.
Men priset har ökat en hel del sen jag skaffade det i oktober, 25% har priset gått upp med även om det varit en mild vinter. Har även tittat på andra bolag som tagit väldigt låga summor som 55 öte per kvh när jag nu nästan betalar upp mot en krona.

VARNING FÖR TELINET!

Ja, en till som just blivit lurad. Precis som ovanstående så förutsatta jag att ett 3 månaders avtal för 54öre/kwh inte helt plötsligt kan förlängas till ett 12 månaders avtal för >95 öre + 19 kr i fast månadsavgift. Hörde av mig nu innan bindningstiden gått ut men var för sen - skulle hört av mig redan en månad efter bindningstidens slut. Helt sanslöst!

Visst jag skulle läst villkoren noggrannare. Men oavsett: kan detta verkligen vara lagligt?

Ni som gått vidare till ARN. Hur har det gått?

Någon som lyckats få en "förlikning"?

ALDRIG MER TELINET!

Redigerat:
Hade du 19:- så hade du tur, jag har haft 99:- varje månad i ett år. Sa upp mitt avtal nu med mindre än en månad kvar. Faktiskt bara 25 dagar men det gick igenom som tur var så nu kör jag vattenfall istället.

Ja, får hoppas på en mild vinter. Sjukt att det finns företag i den här branschen med den här typen av affärsmodell.
Får se om jag tar det vidare med en jurist...

Synd att man inte läste här på Byggahus först.:(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.