Jag har en Bosch Rotak elgräsklippare av äldre modell som stannar stup i kvarten. Kortsiktiga lösningen är att slå lite på locket över batteriet så funkar den ofta lite till (locket klickar inte helt i), men på senare tid går den kortare o kortare tid. Nåt som skulle kunna vara problemet är ”nyckeln” som sitter bredvid batteriet. Bläcket på nyckeln har blivit ganska frätt och när jag filade till det blev det bättre ett tag, men fortfarande väldigt nött. Försökt beställa reservdel, men har tydligen utgått. Tips på vad jag kan göra? Se bilder för klippare och ”nyckel”.
Hjälper nog inte att bara åtgärda nyckeln.
Blecken i klipparen är antagligen minst lika dåliga.
Blecken i klipparen är antagligen minst lika dåliga.
Borde gå att fixa relativt enkelt för den händige.
Det sitter en maxi flatstiftsäkring i "nyckeln". Kolla färgen på plasten i säkringen, tror den är på 40Ah. Finns på Biltema för 20kr. I "nyckeln" borra försiktigt bort hacket, som gör att säkringen klickar fast, i överkanten på säkringen så går den att dra ut. Akta de röda hakarna. Har själv haft exakt samma problem och blev löst för 20kr. Lycka till!snaggletooth skrev:
Det är nog bättre om du citerar trådskaparen istället.K kebi skrev:Det sitter en maxi flatstiftsäkring i "nyckeln". Kolla färgen på plasten i säkringen, tror den är på 40Ah. Finns på Biltema för 20kr. I "nyckeln" borra försiktigt bort hacket, som gör att säkringen klickar fast, i överkanten på säkringen så går den att dra ut. Akta de röda hakarna. Har själv haft exakt samma problem och blev löst för 20kr. Lycka till!
Klicka här för att svara