Har beställt en Stiga combi 340e. Tänkte först köpa en Stiga combi 336e men såg att 340e hade dubbelt så så stort batteri och dessutom nedsattt pris på ca 1000 kr. Återkommer eventuellt med kommentarer när jag fått hem den.

SSSS SSSS skrev:
Jag funderar på att köpa denna, har fått bra betyg i några tester men jag har inte provat den själv.
[länk]

[bild]
Sån har vi sedan 3(?) års sen. Funkar mycket bra! Klipper fint och man kan ställa om mellan uppsamling eller mulching. Ganska lätt och smidig vilket är en fördel.

SSSS SSSS skrev:
Jag funderar på att köpa denna, har fått bra betyg i några tester men jag har inte provat den själv.
[länk]

[bild]
Blev det en sån? Min Stiga hade ett glapp I motorn som gör den obrukbar och att byta kostar lika mycket som en ny klippare. Så Stiga blir det absolut inte igen. El är ett måste för jag vill klippa sent på kvällen utan att reta grannarna.

O [old rusty] skrev:
Går du runt med din hondamotor timme efter timme kanske du för din, grannarna och miljöns skull skulle fundera på alternativ.

Robot, åkgräsklippare, göra äng eller flytta till lägenhet kanske?
Säkert är att denna Klippo med Honda är mera miljövänlig än en batteridriven klippare.

SSSS
S Staffan-N skrev:
Blev det en sån? Min Stiga hade ett glapp I motorn som gör den obrukbar och att byta kostar lika mycket som en ny klippare. Så Stiga blir det absolut inte igen. El är ett måste för jag vill klippa sent på kvällen utan att reta grannarna.
Jag har skjutit på beslutet då min gamla bensin klippare startade fint även i år....

• Gilla
Staffan-N
  • Laddar…
SSSS SSSS skrev:
Jag har skjutit på beslutet då min gamla bensin klippare startade fint även i år....
Behåll den, jag har en likadan, det bästa man kan få. Kör på tomgång med miljöbensin. Det är nog det miljövänligaste man kan ha.

• Gilla
SSSS
  • Laddar…
Det miljövänligaste är sannolikt, oavsett vilken klippare man har, att använda den så länge det går och inte köpa massa nya prylar hela tiden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.