Hej
Bor i ett äldre hus från 60-talet och har märkt nu när hösten kryper sig på att elementen blir allt för varma för bekvämligheten.
På elementen sitter inte den, vad jag är van vid, stora ratten med siffror där man justerar värmen. Istället är det en liten "hatt" man kan vrida på.
Min fråga är då, hur i hela friden är det tänkt att man ska justera temperaturen med en sådan? Kan jag eller bör jag byta den?
Tack för alla svar
Bor i ett äldre hus från 60-talet och har märkt nu när hösten kryper sig på att elementen blir allt för varma för bekvämligheten.
På elementen sitter inte den, vad jag är van vid, stora ratten med siffror där man justerar värmen. Istället är det en liten "hatt" man kan vrida på.
Min fråga är då, hur i hela friden är det tänkt att man ska justera temperaturen med en sådan? Kan jag eller bör jag byta den?
Tack för alla svar
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Det är bara nån som utelämnat termostaten. Brukar gå att använda hatten som vred och stänga dem men nån reglering blir det ju då inte. Vill du ha termostater så är det bara köpa sådana till just MMA ventiler och montera.
Tack för svar.
En följdfråga blir ju då, är det inte bostadsrättsföreningen som ska tillhandahålla termostaterna? Har läst runt lite och det verkar vara att mitt ansvar är målning när det behövs.
Ska givetvis läsa igenom dokumenten jag fick när jag kommer hem för att vara 100%.
En följdfråga blir ju då, är det inte bostadsrättsföreningen som ska tillhandahålla termostaterna? Har läst runt lite och det verkar vara att mitt ansvar är målning när det behövs.
Ska givetvis läsa igenom dokumenten jag fick när jag kommer hem för att vara 100%.
Klicka här för att svara
