29 750 läst ·
32 svar
30k läst
32 svar
Elektriker Lön
Sida 1 av 3
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Har du sett den här sajten?
http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Elektriker-1017
http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Elektriker-1017/lan/Norrbotten-19
Och nej, jag är inte elektriker själv.
(Det finns inget fulare här i Sverige än att fråga en person vad han/hon har för lön)
http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Elektriker-1017
http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Elektriker-1017/lan/Norrbotten-19
Och nej, jag är inte elektriker själv.
(Det finns inget fulare här i Sverige än att fråga en person vad han/hon har för lön)
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
Det låter som att TS själv funderar på att utbilda sig och då är det ju inte så fult att fråga anonyma användare.
Faktum är att snacket går på min sons skola. De är 15 år och ska välja inriktning på gymnasiet. En kompis till honom tänker bli elektriker, för han hade fått reda på att de tjänar skitmycket pengar. Och det kan de nog göra som enskilda företagare. Statistiken du länkar till är nog för anställda.
Faktum är att snacket går på min sons skola. De är 15 år och ska välja inriktning på gymnasiet. En kompis till honom tänker bli elektriker, för han hade fått reda på att de tjänar skitmycket pengar. Och det kan de nog göra som enskilda företagare. Statistiken du länkar till är nog för anställda.
Antar du har lärlingstiden inbakad i skoltiden, annars tillkommer ett år med kass lön. Sen finns det olika sorters elektriker, industri, installation, automation, hiss, svagström, distribution osv vilka har olika villkor, förutom grundlön kan tillkomma resetillägg, ackord, traktamenten, arbetstidsförkortning osv, lite andra saker att jämföra också.
Men man kan säga att elektrikern tillhör de bäst betalda yrkena tillsammans med företagsdirektörer och politiker.
Men man kan säga att elektrikern tillhör de bäst betalda yrkena tillsammans med företagsdirektörer och politiker.
Grundstött
· Halland