Det finns ju en hel del trådar i ämnet redan men jag tänkte kolla om någon har har erfareneht med just denna kombination i ett IKEA kombinerat ugn/micro högskåp (h=220).
Jag har inte riktigt fastnat för IKEA's vitvaror så jag tänkte försöka köra med Electrolux (som jag nog kan få en bra rabatt på dessutom).

IKEA's ugn är enligt installationsmanualen mått h=595, b=595, dj=565.
En Electrolux EKB200W har h=594, b=594, dj=569.

Det skiljer bara några mm så det borde passa direkt?

IKEAs micro har måtten h=397, b=595, dj=448.
En electrolux EMM17006OX har h=371, b=594, dj=296.

Här skiljer höjden 26 mm, så hur kommer det passa?
IKEA's micros är för överigt väldig djupa jämfört med andra märken.

Andra förslag på fungerande ugn/mico- kombinationer i IKEA-skåp mottages också tacksamt!

Är du medveten om att det är Electrolux som förser IKEA med ugnar och mikrovågsungnar? :-)
Jag har för mig att det är de och Whirlpool som gör det. Men om jag skulle vara du skulle jag nog satsa på en ugn med Electrolux-logo på. Jag misstänker att IKEA beställer ugnar med lägre specifikationer än de som Electrolux tillverkar under eget märke

Hu det var en gammal tråd :)
Köket är redan köpt, installerat och använt sen snart 2 år :)
Jo, jag vet att mycket av IKEAs grejer är Elux men även whirlpool förekommer, så man kan inte säga generellt.
Man kan ju undra lite över varför IKEAs ugnar har såpass olika mått, om det nu är Elektrolux som tillverkar dom. Jag misstänker att ugnen var en Elux men micron var något annat.

Det blev till slut grejer från Bosch, som matchade måtten bäst. Det enda som märks en är en glipa mellan ugn och mikro på ca 10 mm, men den stör inte nämnvärt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.