Jag har en Electrolux frys som köptes och sattes igång för ca 1.5 år sedan. Då jag skulle städa bakom frysen nu i helgen såg jag följande. Vad har hänt och behöver man vara orolig? Det ser ju onekligen ut som det blivit för varmt så att skyddet smält och lossnat?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
å andra sidan mtp hör långt mot kompressorn det verkar sitta kan det vara kondensisolering så att du inte får vatten på golvet om det är för mycket köldmedel i skåpet.
Jag vet inte om de överfyller dessa skåp med tanke på att brukar läcka ut köldmedel, kanske för att de skall hålla fram till dess garantien gått ut? men jag har inte den informationen.
Jag vet inte om de överfyller dessa skåp med tanke på att brukar läcka ut köldmedel, kanske för att de skall hålla fram till dess garantien gått ut? men jag har inte den informationen.
Intressant, hur många år har din frys på nacken? Hur resonerar du kring saken? Fortsätter du att ha igång frysen som vanligt? Vi hade storm och elavbrott i över 15 timmar så jag passade på att frosta av och städa ur den och har ännu inte satt igång den.B Bigfoot skrev:
Klicka här för att svara