Elda med ved - man bygger förstås en ordentlig förugn med rejält utrymme för ved plus en rejäl ackumulatortank att elda emot, gäller bara att det är rejält högt i tak i pannrummet.
Konst stycket att elda i en Kakelugnspannan (den heter så) så att det är sot över asklådan och svart i taket så är inte fråga vad dom eldade utan hur f-n dom lyckades utan att bränna ner huset.
den kakelugnspannan va de ca 2 meter skorsten på rakt med vinklarna och genomförning 3 kanske.. så den har de nog inte vart värsta farten i