Elda med ved - man bygger förstås en ordentlig förugn med rejält utrymme för ved plus en rejäl ackumulatortank att elda emot, gäller bara att det är rejält högt i tak i pannrummet.:p
 
ja med en viadrus blir det ju iaf varmt i rummen runt murstocken :P
 
cecar33 skrev:
Konst stycket att elda i en Kakelugnspannan (den heter så) så att det är sot över asklådan och svart i taket så är inte fråga vad dom eldade utan hur f-n dom lyckades utan att bränna ner huset.

den kakelugnspannan va de ca 2 meter skorsten på rakt med vinklarna och genomförning 3 kanske.. så den har de nog inte vart värsta farten i
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.