Jag har hört att det finns begränsningar i hur man får värma kåkar? Jag har inledningsvis lutat lite åt pelletsbrännare att värma via golvet+frånluftsvärmeväxlare. Säger detaljplaner något om eldning av olika slag? Eller hur får man reda på om det finns några begränsningar? Bygglovskontoret?
 
Bob_the_builder
Byggnadskontoret kan svara. Det framgår förmodligen av detaljplanen. Här i stan framgår det i kommunens tomtbroschyr. I vissa nybyggnadsområden står tex att "Värmepumpar tillåts ej inom planområdet". >:(
 
Varför tillåter man inte värmepumpar? Trodde i min enfald att det var mijövänligt? Buller eller?
 
Bob_the_builder
Jag tror det har att göra med att man inom snar framtid kommer tvångsanslutas till fjärrvärmenätet (när det är färdigställt).
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.