4774 4774 skrev:
Så då menar du att det inte finns sjukdomar utan påvisan i normala blodprov eller vad menar du? Får gärna förklara
Det finns många sätt att diagnostisera sjukdomar eller påvisa deras orsak/effekt på vetenskapliga sätt. Menar du att elöverkänslighet har faktiska fysiska orsaker, och inte bara psykologiska orsaker (även det senare kan ju vara en sjukdom)? Förklara gärna, det är ju knappast TS som har den okonventionella åsikten...

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Har svårt att du får svar på ett forum där de måste svara med någon form av elektronisk pryl.

Förhoppningsvis är de också och får vård för sina hjärnspöken och det näst bästa är väl att de kan vara galna utan att skada andra..
Mitt ex skulle inte ha problem. Bara andras enheter som var skadliga ;)

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
tommib
Så kallad elallergi är välutrett och det är konstaterat att det inte finns någon koppling till faktiska E-fält. Däremot finns koppling till en tro om att det finns ett E-fält.

Att "vara snäll" och "tro" på elallergiker är bara att skada dessa personer mer då de inte tar tag i den faktiska problematiken de har.

• Gilla
Fairlane och 15 till
  • Laddar…
M Matte Bygg skrev:
En äkta elallergiker får gärna svara.
Då det inte finns några äkta elallergier kommer du inte få ett sådant äkta svar.

När det gäller Aids (sjukdomen) och HIV (viruset) fanns en osäkerhet. Hur kan vi veta att det är just det viruset som orsakar sjukdomen? När vi inte förstår mekanismerna? Nuförtiden är (nästan) alla övertygade.

Vid tex. Covid var sedan virushalternas korrelation med symptomstyrkan tydlig.

För ”elallergi” är det dock trivialt. Elallergi är ett påstående om viss korrelation och det orsakande (elektriska fält) är enkelt både att mäta & tillverka.

Dessutom går det trivialt att slå av, vilket inte ”infektera försökspersonen med misstänkt virus” går att göra. Så det är etiskt att genomföra experiment!

Detta har så klart gjorts.

”Elallergier” blir inte sjuka av elektriska fält.

Min fru påminde mig nyligen om när en ”elallergier” på kollektivtrafiken bad mig stänga av mobilen.

Jag nekade.

Och uttryckte tydligen vissa nedsättande omdömen om ”allergikerns” förstånd.

(en del av min personlighet som jag inte är helt stolt över)

Jag pekade även mot strömskenan som alstrade det starka elektriska fältet ehuru allergikern åkte tunnelbana i Stockholm.

Sluta tro på idioti & andra dumheter.

• Gilla
Jonatan79 och 5 till
  • Laddar…
P
M Matte Bygg skrev:
Hej. Finns någon elallergiker som kör elbil?

Är skeptisk mot elallergi/elöverkänslighet

Men har alltid undrat vad en sådan person som påstår sig vara elöverkänslig reagerar i en elbil. EMF måste vara rejäl i kupén på en elbil.

Tänker när de ska ta en taxi som är eldriven eller åka el-buss? Desto värre när det inte längre finns fossildrivna bilar? Ska”elallergiker” få subventionerade vätgasbilar?

*EMF=Eloktromagnetiskt fält.
Seriöst?

Elallergiker kan inte åka vanlig dieselstånka som taxi heller, du vet där är det garanterat strålning från taxameter och allt därtill =)

De får ställa sig i ledet som alla andra sjukdomar. Googlade snabbt och översta informationen var att 3,2% av Sveriges befolkning har den.

Ställer vi det mot en annan sjukdom tex hyperhidros som ligger på samma procent så pissade Staten på alla som lider av den sjukdomen =)

Så subventioner skall inte till.

• Gilla
Matte Bygg
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Varför skulle de inte ha det?
Elbil=stooort batteri!!

M Matte Bygg skrev:
Elbil=stooort batteri!!
Batterier alstrar inte elektriska fält. Det är flödet/”användningen” av el som alstrar fält.

”Vätgasbilar” har samma elmotorer som ”elbilar” (batteribilar) men de lagrar energin i vätgas som sedan omvandlas till el i en bränslecell i stället för att lagra energin i ett ”batteri”.

• Gilla
kisumisu och 2 till
  • Laddar…
Var är alla elallergiker? Intressant att få ta del av deras upplevelse att åka elbil. Känner de av EFM månne tro?

K
M Matte Bygg skrev:
Var är alla elallergiker? Intressant att få ta del av deras upplevelse att åka elbil. Känner de av EFM månne tro?
Du tänker att många elallergiker sitter och surfar på internet och kan svara dig?

Brukar du också fundera på varför blinda inte ser sig och döva inte hör dig?😉

/Krille

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Matte Bygg och 13 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Du tänker att många elallergiker sitter och surfar på internet och kan svara dig?

Brukar du också fundera på varför blinda inte ser sig och döva inte hör dig?😉

/Krille
Fast du måste förstå att man kan välja vad man blir sjuk av, har ett färskt exempel av en person som ondgjort sig över vår elhybrid som är farlig att åka i på grund av strålning, men samma person pratar i mobil långa stunder vilket är ofarligt.
Så kallad valbar allergi...

• Haha
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
K
mikethebik mikethebik skrev:
Fast du måste förstå att man kan välja vad man blir sjuk av, har ett färskt exempel av en person som ondgjort sig över vår elhybrid som är farlig att åka i på grund av strålning, men samma person pratar i mobil långa stunder vilket är ofarligt.
Så kallad valbar allergi...
Det är nog en helt annan form av "elbilsallergiker" du skriver om 😉

/Krille

K Krille4 skrev:
Det är nog en helt annan form av "elbilsallergiker" du skriver om 😉

/Krille
Sant, innefattar chemtrails, 9/11, Estonia och det mesta annat i den genren.

Nu är ju inte jag konspiratoriskt lagd, men jag är helt övertygad att Bygga-hus-viruset inplanterats i mångas hjärnor via strålning från Skåne, som via mikrovågor från skärmar på mobiler, laptops och datorer gör att vanligtvis sunda och friska personer (väl?) tillbringar en stor del av sin tid med att spekulera, ordbajsa och faktiskt ibland också hjälpa de stackars nödställda hus- och lägenhetsägare, som i behov av akut hjälp för att komma tillrätta med sina ibland oöverstigliga problem vänder sig till detta forum för att få avlastning och råd för en mindre stressfylld tillvaro!
Puhh!

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P

Nu är ju inte jag konspiratoriskt lagd, men jag är helt övertygad att Bygga-hus-viruset inplanterats i mångas hjärnor via strålning från Skåne, som via mikrovågor från skärmar på mobiler, laptops och datorer gör att vanligtvis sunda och friska personer (väl?) tillbringar en stor del av sin tid med att spekulera, ordbajsa och faktiskt ibland också hjälpa de stackars nödställda hus- och lägenhetsägare, som i behov av akut hjälp för att komma tillrätta med sina ibland oöverstigliga problem vänder sig till detta forum för att få avlastning och råd för en mindre stressfylld tillvaro!
Puhh!
Vi har ingen strålning kvar. De tog kärnkraftverket och stängde.

Var tvungen och kolla om kungen av foliehatt hade kvar sina sociala medier. Men han har gått under radarna, annars hade folk kunnat fråga honom. Men han lullar nog runt med sin strålningsdetektor vid någon 5g mast och ondgör sig.

:D

K

Puhh!
Nja - jag tänkte på de som är så extremt allergiska mot elbilar att de måste in och skriva något negativt så snart de läser något på "internet" som rör elbilar. Finns många som har den allergin.

/Krille

• Gilla
  • Haha
4774 och 1 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Vi har ingen strålning kvar. De tog kärnkraftverket och stängde.

Var tvungen och kolla om kungen av foliehatt hade kvar sina sociala medier. Men han har gått under radarna, annars hade folk kunnat fråga honom. Men han lullar nog runt med sin strålningsdetektor vid någon 5g mast och ondgör sig.

:D
Nu blir jag nyfiken, vem är denne foliehattskung?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.