69 688 läst ·
1 093 svar
70k läst
1,1k svar
Elbilar explosion risk
De hittar ALLTID en annan skatt att införa eller höja, underskatta inte denna förmåga..H HenrikHuslöse skrev:
Om man kan det är det ju bra. Men om man undanröjt förmågan att göra så, så blir det inte så.H HenrikHuslöse skrev:
Beror på körvanor. En familj med två bråkiga barn som behöver åka från Lund till Sälen kanske inte är jättepigga på några halvtimmesstopp längs vägen.W witten skrev:
Sedan får batterierna problem med kyla också.
Går de sönder kostar det ofta lika mycket som halva bilens värde (eller gjorde iaf). Oavsett om man oroar sig för det.W witten skrev:
Dock är det den totala prisbilden med inköpspris + bränslekostnad som ger den riktiga kostnaden. Om då inköpspriset är tillräckligt stort så spelar det ingen roll även om bränslet är gratis.W witten skrev:
Medlem
· Uppland
· 2 524 inlägg
Medlem
· Uppland
· 2 524 inlägg
Elmätarna borda mäta i megajoule 
Medlem
· Uppland
· 2 524 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Jag tänker mer att det visar att de åtminstone tror på batteriet. Ja det kostar mycket att byta. Det kostar mycket att byta en dieselmotor också om det behövs.
Nu tänker folk att det är så liten risk att det händer (kanske tror man felaktigt att det aldrig händer) så det spelar ingen roll. Batteribyten på elbilar är inte heller något som krävs särskilt ofta.
Nu tänker folk att det är så liten risk att det händer (kanske tror man felaktigt att det aldrig händer) så det spelar ingen roll. Batteribyten på elbilar är inte heller något som krävs särskilt ofta.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 666 inlägg
VAGs batterier är väl dessutom modulbaserade så man inte behöver byta hela batteriet.
De priser vi ser idag är vad märkesverkstäder försöker skinna försäkringsbolag på.
Tror vi snart kommer se verkstäder som specialiserar sig på modul/cellbyten.
Jag såg redan för flera år sedan klipp på hur man bytte individuella celler på Prius och Leaf.
De priser vi ser idag är vad märkesverkstäder försöker skinna försäkringsbolag på.
Tror vi snart kommer se verkstäder som specialiserar sig på modul/cellbyten.
Jag såg redan för flera år sedan klipp på hur man bytte individuella celler på Prius och Leaf.
