Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Som sagt vi har inte sett något fel på andra prylar än elmätaren. Jag var lite orolig för luft vattenvärmepumpen. Men den fungerar. Elektroniken med display startade fint. Och jag kan se i driftsloggen att kompressorn var inte i drift när felet uppstod.M -MH- skrev:
Jag tror att elmätaren fungerade som säkring, det blev kortslutning i den genast, vilket löste ut säkringarna. Eftersom både mätarsäkringar och servissäkringar har löst ut måste det ha varit en "praktkortslutning".
Man blir som sagt lite nyfiken på om det är en feature, eller dålig konstruktion.
Klicka här för att svara
