Hej!
I våran källare blir det lite småkyligt och vi använder den knappt vintertid (sitter element där men oisolerad gammal källare så) men vi har ett gästrum där som kommer användas snart och vi tänkte ställa in en ”el-kamin” där så man kan köra lite värme, såg att jula hade rea just nu ( https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...r/elektriska-kaminer/dekorationskamin-012349/ )
men osäker på det längst ner ”Produkten avger hög värmestrålning riktad neråt i läge 2 – tillse att golvet klarar av temperaturer på upp till 85 °C.”
vi har en heltäckande matta där, under är det betong, håller det? Eller blir det märken? Börjar brinna? sjukt osäker här!
Hoppas det är i nogrlunda rätt kattegoeri!
tack!
där syns mattan lite iaf!
I våran källare blir det lite småkyligt och vi använder den knappt vintertid (sitter element där men oisolerad gammal källare så) men vi har ett gästrum där som kommer användas snart och vi tänkte ställa in en ”el-kamin” där så man kan köra lite värme, såg att jula hade rea just nu ( https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...r/elektriska-kaminer/dekorationskamin-012349/ )
men osäker på det längst ner ”Produkten avger hög värmestrålning riktad neråt i läge 2 – tillse att golvet klarar av temperaturer på upp till 85 °C.”
vi har en heltäckande matta där, under är det betong, håller det? Eller blir det märken? Börjar brinna? sjukt osäker här!
Hoppas det är i nogrlunda rätt kattegoeri!
tack!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
där syns mattan lite iaf!
Ställ ett värmeskydd under.
Givetvis ska ni välja det som ser trevligast ut — men allt har ett pris... Själv tycker jag att ett värmeskydd under blir ett ganska billigt pris isf — och för att kunna sova lugnt om nätterna. Är ni lite händiga så kan ni ju dessutom snitsa till det lite, så att det blir en del av designen.M monken90 skrev:
så är det!ricebridge skrev:
nä börja brinna har jag med svårt att troMagnus E K skrev:
Klicka här för att svara
