Henkemuff skrev:
Valde att bara göra plattan. Kan ju bygga för halva det priset om man gör mycket själv.
Vad fick du betala bara för gjutning av platta?

_Valle_ skrev:
Någon som har ca:pris på Eksjöhus modell Tärnsjö ?? Please ?!?  :D
Hur ligger detta i förhållande till egnahem Harmoni...

/V
Förlåt, missade din förfrågan på gemförelse med Harmoni: 2.093.000, så det är nästan ingen prisskillnad alls mellan de två husmodeller.

moger skrev:
Vad fick du betala bara för gjutning av platta?
Plattan är 43m2 och jag får betala 43.000:- för den så ganska exakt 1000:-/m2 ;)

Tror att det är ett ganska rimligt pris, dock så är plattan oisolerad. I priset ingår ju även schakt och en viss mängd makadam.

moger skrev:
Rosvik enligt min lista med putsad fasad: 2.583.000 kr

Var i landet avser din lista, ingår va o elanslutningar? Hur mycket dyrare är putsen än träfasad? Tack på förhand! ( Vi ska bygga i Jönköping)

Moger: Ryggåstaket är genom hela huset, dvs både kök och vardagsrum.
Det går att välja så att väggen inte går hela vägen upp till taket i köket så att det blir lite mer öppet mot vardagsrummet.

jflink: det du skriver låter intressant, men hur mycket är det uppifrån man kan ta bort, typ halva. Eftersom köksinredningen på andra sidan väggen är ganska hög. Kan man säga att ovanför detta då?
Har du en sådan, eller har du sett hos någon?
Jag har knackat på hos någon idag med Lyckan vinkel med ryggåstak, och känner att det just det som jag inte fastnat för, att det är separat kök och vardagsrum. Däremot nya Funkis är super med sin planlösning, men utvändigt gillar jag inte. Är det någon som har försökt kombinera de två planlösningen med vinkel utseende? Tror ej det går, men man vet aldrig.

filippoo skrev:
Var i landet avser din lista, ingår va o elanslutningar? Hur mycket dyrare är putsen än träfasad? Tack på förhand! ( Vi ska bygga i Jönköping)
Det är Skåne priser du har fått av mig, utan el och va anslutning, det är baspriset på huset bara, utan tillval. Jag tror inte det skiljer sig på priset från de olika agenterna. Men van vet aldrig, därför ville jag få lite priser från de andra också som har byggt på andra ställen. Kanske det kommer.
Puts enligt mina räkningar från tidigare priser är dyrare med 100-200.000 kr

Jag var på visning av ett lyckan, och det var där jag såg det.
Är inte 100% säker på hur långt upp väggen går, men det är en liten bit över köksluckorna.

När ni snackar om att ryggåstak ingår osv... så stämmer det inte alls...
Varje säljare "bygger" sitt eget paket och väljer vad dom tycker ska ingå i huset. Därför är det ointressant när någon basunerar ut att dom fått ett pris på 1.8 milj osv...
Vi har byggt lyckan och det jag ångrar mest är att det aldrig var snack om "riktigt" spontat tak utan  dessa takboarder... Taket pallar inte när det snöar ordentligt, utan trycker snön under boarden och sen ramlar snön in vid nock. Som dom säger, man ska bygga tre hus, fy fan vilket hus det tredje lär bli! haha :D

furan skrev:
Varje säljare "bygger" sitt eget paket och väljer vad dom tycker ska ingå i huset. Därför är det ointressant när någon basunerar ut att dom fått ett pris på 1.8 milj osv...
Vi har byggt lyckan och det jag ångrar mest är att det aldrig var snack om "riktigt" spontat tak utan  dessa takboarder... Taket pallar inte när det snöar ordentligt, utan trycker snön under boarden och sen ramlar snön in vid nock. Som dom säger, man ska bygga tre hus, fy fan vilket hus det tredje lär bli! haha :D
Har du påpekat detta för din agent/säljare? Vad säger de om detta. Hur ska man veta allt detta själv? Är det inte deras skyldighet att berätta att det är så här, men om du väljer det och det, blir det så här istället.
Har alla Eksjöhus samma tak, så man ska vara uppmärksam, eller bara just Lyckan, eller från Egna hem katalogen med lägre standard?

Vår modell har spontat tak.

Klart att säljarna har sina egna paket. I vårt område är det stor efterfrågan efter kaklade badrum och klinkers, därför har han det som standard. Men självklart drar han bort kostnaden om man inte vill ha det. Likadant med spontat tak. Det sa han att det var, men vi kunde välja bort det. Självklart tog vi det.

Ingen som byggt eller känner till om det finns några bilder på ett Rosvik i verkligheten?

filippoo skrev:
Ingen som byggt eller känner till om det finns några bilder på ett Rosvik i verkligheten?
Vi var inne på att bygga ett Rosvik men bestämde oss för Sätesgården istället pga att det passade bättre på vår tomt. Vår säljare berättade att modellen är ny för i år och att ingen hittintills byggt det. Men jag tycker att det är ett väldigt trevligt hus.

furan skrev:
Jaha, där ser man. Varje säljare gör sina egna standardpaket på husen. Våran säljare sa det enda som skiljde "egna hems" Lyckan från deras standardserie av hus var att taket inte var spontat.....
Då är alltså ditt råd att välja till spontat tak om man nu tänkt bygga Lyckan ::)

Och ryggåstaket antog jag tidigare att det ingick i priset jag fick eftersom det var ritat ryggåstak i planlösningen i katalogen.... men det kan man visst inte förutsätta. Jag får ta och kolla upp detta lite mer noggrant med säljaren tror jag.....

/V

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.