3 161 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Eksjöhus Söderviken fast billigare?
Vi kikar på prefab trähus nu och har fastnat för det underbara Söderviken från Eksjöhus, vars planlösning är helt underbar! Men efter att ha läst lite om det här verkar det som om prislappen ligger på 2,7 mille nyckelfärdigt minus tomt (och grund?) tycker det är svårt att veta vad som ingår i priset eftersom det sällan specificeras här på forumet... Jag undrar om det är någon som känner till ett liknande hus (framför allt planlösningen) från ngn billigare husleverantör? (Eksjöhus hör väl till de dyrare förstår jag?)
Ta med ritningarna till en annan leverantör bara som kan rita ett liknande hus från scratch, eller modifiera något som liknar eksjöhuset med samma planlösning och se vad prislappen blir där. För att bedöma priset så bör du också se till att direkt få den standard i övrigt som Eksjöhus har för att det ska bli rättvist. Jag tänker på uppvärmning, vitvaror, trappa, kök o.s.v. Viktigt är också att jämföra samma typ av entreprenadform.
Av erfarenhet kan jag säga att priset inte stannar vid vad det kostar nyckelfärdigt såvida man inte kör standard rakt av på allt, vilket nog är ganska ovanligt. Oftast vill man lägga till lite i kök, kanske en kamin i vardagsrum o.s.v.
Av erfarenhet kan jag säga att priset inte stannar vid vad det kostar nyckelfärdigt såvida man inte kör standard rakt av på allt, vilket nog är ganska ovanligt. Oftast vill man lägga till lite i kök, kanske en kamin i vardagsrum o.s.v.
Tack! Jo det förstår jag, att det tillkommer ett par hundra tusen om man även ex vill ha garage o en del tillval, det var därför jag tyckte 2,7 mille lät mkt..
Medlem
· Östergötland numera
· 28 inlägg
Deras Havsvik som är en mindre version av Söderviken är billigare.
Klicka här för att svara