Hej

Finns det någon här som har byggt detta hus?? Vad har ni isåfall valt för tillval och vad var kostnader för dessa?? VAd är bra och dåligt med Eksjöhus och Lyckan. Finns det något ni ångrar idag??
tacksam för svar
L

Jag har inte byggt Lyckan, men SKA! ;D Vi ska på visning nu i helgen på Villa Lyckan! Spännande å kul! Vi har fått en massa kataloger på kök, tillval, m.m.

Mitt inne i allt bestämmande. Något speciellt du vill veta? ;D

Hej gusper
jag vill veta ALLT!!
Nä skämt åsido.....vad har ni valt för tillval?? Ska ni bygga carport eller garage....vad är isåfall kostaden för detta?? Kommer ni att göra ändringar på planen??
L

Gusper o LenaPena, vart bor ni då?

vi kommer att bygga i Helsingborgs Kommun.
Själv då??

L

I Uppsala! Va har du fått för pris på Lyckan då? Vilka tillval har ni tänkt att göra?

I Eksjö, tillval som gjorts kakel och klinkers i alla våta utrymmen. Parkett i alla torra. Gjuten platta till dubbelgarage (en garagedel och en carportdel). Lite ändringar i kök (Luckor, fullhöjd osv.). Fullhöjd på garderober, isolering av innerväggar (de som behövs). Tilluftventil i plattan för framtida "öppen spis". Lite ändringar invändigt på planlösningen. Det är säkert mer kommer inte på det just nu bara. Om det är något ni är mer intresserade av är det bara att fråga på. ;D

å vad har du fått för pris på "din Lycka"? Skiljer väl ganska mycket antar jag... I Uppsala: 1.7miljkr. Då är det ungefär samma tillval som dig. Med garage+förråd (g5).

Med tomt för 165 000, ger det ett totalpris på ca 1 580 000.

Förresten har vi gjort en liten kul ändring i "hallen" till den stora toaletten och de 2 rummen. Vi tog bort det mesta av den ingången så det blir mycket luftigare och ljusare. Blir som ett 4-kantigt valv. Ganska trevligt, fick idén när vi kollade på ett färdigt Lyckan.

Tycker jag var mycket smart drag Gusper :). Det ser annars lite plottrigt ut på den sidan av planlösningen på Lyckan.

Va o kollade på Lyckan i helgen! Det va jätte kul, lite annulunda än att sitta med ritningar framsör sig:) Fick en massa ideér och råd. Men skulle vilja titta på ett med ryggåstak oxå ;)

Idag har vi skrivit kontrakt på Lyckan. Jag brukar vara en lugn och sansad person i vanliga fall men idag funkade jag inte. Jag ställde urkorkade frågor typ....varför behöver man el i en carport?? + många till.
Men nu är det ialla fall påskrivet och klart.....oj vad skönt det känns.
L

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.