Jag har fastnat för ett hus från Eksjö (Aspudden). Någon som har erfarenhet av det eller byggt det? Har nån fått pris på Aspudden???

Jag tycker Eksjö verkar ha bra kvalitet på husen. Vad har ni för uppfattning? Går det att jämföra med Trivsel och Myresjö. Myresjö verkar inte stå högt i kurs i forumet och det finns det säkert en anledning till?!

Är alla tillverkare röriga? Jag känner att med Eksjö får jag söka efter fakta själv och ställa alla frågor för att få grepp på helheten. Jag är ingen expert på allt inom bygg, så en tydligare struktur vore önskvärt.

Ni som byggt/bygger/ska bygga med Eksjö. Hur har ni löst upphandling av entrpenörer? Vad har ni handlat upp? I Nyköping säger säljare att han kan hjälpa till med att hitta entrepenörer. Tar alltid Eksjösäljaren betalt ändå för byggherrekostnader (ca 30´ tror jag)?

Tacksam för synpunter och svar.

Det är just det - någon gång måste man fatta beslutet.

Nu har vi dock inte kommit så långt i processen, men all min tidigare erfarenhet säger att "det ska kännas rätt i magen". Dvs lita på din intuition.

Jo, visst har vi det. Men det verkar inte vara så många som erbjuder det.

Pelle skrev:
Vi har byggt med Eksjöhus i Uppsala och är nöjda både med dem och entrepenören.
Trivselhus var med i vår finalrunda gav ett bra intryck ända in på mållinjen.
Båda hade bra referenser.

Vad gäller Myresjö så verkar dom ju tyvärr leva upp till sitt rykte!

Söljaren på Eksjöhu ska ha betalt för byggherrekostnader. Jag förstår inte... ???
Jag har fått en budgetoffert på ett hus och längst ner på offerten stod det (tror jag?) byggherrekostnad (30 tusen). Kanske minns jag helt fel, men nån konsultkostnad var det och beloppet minns jag.

Vilket hus har ni byggt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.